Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har i många år gett hästarna bakjäst både för att hålla ordning på magen och som ett bra B-vitamin tillskott.Tycker det har funkat...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: Ellgir
·
Foder & Strö Hur vet man om hästen får i sig lagom mycket jod? Jag har inte sett det nämnas någon annanstans än på mineralerna (inte läst på...
Svar
5
· Visningar
1 029
Foder & Strö Finns det? Börjar bli så jäkla less på magnesiumfosfatet som blir till sten i krubban hela tiden. Finns det inget bättre sätt att...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: skjona
·
Foder & Strö Hej! Jag har problem med ensilagebalar? Kan man dela en stor bal och sätta ut typ halva i hagen? Om jag sätter ut en hel bal hinner...
Svar
6
· Visningar
1 493
Senast: blue12
·
Foder & Strö Jag har ett äldre ponnysto född -87 av den grövre modellen, som jag har haft i tio år. Hon har aldrig haft fångproblem tidigare, men i...
Svar
3
· Visningar
3 545
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Någon som vet om det finns fler L-carnitine-tillskott/produkter på svenska marknaden än Equimins?
Svar
0
· Visningar
661
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Jag måste tyvärr vänja av min 6 månader fölunge från sin mamma. Ni som har följt mina hästar vet att mitt sto har fång och står på box...
Svar
8
· Visningar
1 546
Foder & Strö Ni som är duktiga på det här med foder, försöker kolla om det här passar mitt grovfoder då jag har det hemma! Men det jag undrar över...
Svar
0
· Visningar
583
Senast: Sarscha
·
Foder & Strö Ja hur lång är den? Köpte för ett par år sedan tror jag en säck soja som jag hällde över i en plasttunna.. det var ju hur mkt som helst...
Svar
4
· Visningar
1 588
Senast: fio
·
Foder & Strö Hej Jag ska börja ge min herre lite krossad korn för att han ska börja lägga på sig lite hull. Som jag förstår så är krossad korn...
2
Svar
20
· Visningar
3 760
Foder & Strö Jag har en frieser som behöver lägga på sig hull för att sedan kunna bygga upp muskler. Han har inte jobbat specillet mycket de senaste...
Svar
2
· Visningar
635
Foder & Strö Nyinköpt c-ponny är lite för tunn. Skickade in analys själv på höet för bonden gör inte det. Så här ser det ut: smältbart råprotein 32...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag har en shettis som är väl rund alltså. Hon måste gå ner i vikt. Jag har testat med olika metoder och just nu äter hon detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 846
Senast: Narcissa
·
Foder & Strö Har haft nedre delen av hagen avstängd i ett år pga. många ekar och ekollon. Nu har vi fällt de flesta och forslat bort dem. Nu är det...
Svar
0
· Visningar
621
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Nu är jag inte riktigt säker på om detta hammnar i rätt forum, men jag kör på. Hur hänger ni upp era smhn nät/hönät/hökassar i boxen...
2
Svar
25
· Visningar
6 368
Foder & Strö Behöver hjälp med att räkna ut en foderstat till ponnyn som jag har på foder. Här är analysen på hösilaget: Ts 68% smält bart...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Shpongle
·
Foder & Strö Varför ges selevitan 1-2 gånger/månad medan andra selentillskott ges dagligen? Vad är skillnaden? Kan man ge tex SeloE varannan dag...
Svar
4
· Visningar
1 548
Foder & Strö Jag försöker få ihop en bra foderstat till mina hästar. Hittar dock ingen info om vad fodermorötter tillför. Ngn som vet?
Svar
3
· Visningar
2 651
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Har nyligen tagit en arab på foder och ger han just nu 9 kg hö om dagen. Hos ägaren fick han lusern blandat med musli. Jag ger han 2...
Svar
1
· Visningar
637
Foder & Strö Någon som provat b**jes småmaskiga nät? Tänkte storlek på näten och maskstorlekn!:bump:
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Linna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka