Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

A
Utrustning Är mitt i sadeldjungeln och har blivit sugen på att gå över till bomlös sadel på min islandshäst. Kommer säkert använda mig av...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hej hej! Jag har köpt ett par ridstövlar på tradera, som jag hämtade igår. "Problemet" är att den ena passar helt ok medan den andra...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hittade en förbygel i skåpet som jag tänkt sälja. :D Fann ett problem och det är att jag inte hittar varken märke eller storlek...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Remix
·
Utrustning Jag har förälskat mig i en bomberjacka från Equiline som jag vet att jag provade i höstas men lät bli att köpa då det faktiskt inte var...
Svar
3
· Visningar
2 243
Senast: clusia
·
Utrustning Kan hästar verkligen äta ordentligt med en så kallad haklapp? Det blir ingen som helst begränsning om hästen ska äta gräs på sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 722
Senast: Ketrawzc
·
C
Utrustning En Prestige Versailles 2007 går den att värma om? Tack på förhand!
Svar
3
· Visningar
681
Senast: cillaozantos
·
S
Utrustning Hej! Jo jag vill få min sadel t.ex att glänsa lite när man har smörjt den för av läderfettet blir sadeln matt. Så ni kunniga personer...
Svar
2
· Visningar
1 106
Utrustning Jag letar efter ett snyggt remontträns till min häst. Det ska vara svart i storlek full med inåtvända spännen på sidostycket. Gärna...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Jolyza
·
Utrustning Vi köpte för 1,5 år sedan ett par Tretorn advance, här i Finland. Butiken finns inte mera. Nu har dragkedjan spruckit upp på bägge... 2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: MoQ
·
Utrustning Slog för skoj skull fram reguppgifterna på vår lilla loppelåda (Honda Civic) som vi har som extrabil här hemma för att kolla vad en...
Svar
6
· Visningar
2 921
Senast: gylle
·
I
Utrustning Nyfiken! Vad vill ni se i ridsportbutiken i vår? :)
Svar
3
· Visningar
1 123
Senast: Lydia
·
Utrustning Någon som har en sådan? Funderar på att beställa genom min förening men vet ingen som har en jag kan kika på. Hur är de i storlekarna...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: Bison
·
Utrustning Jag brukar ha 17 tum i mina sadlar, men funderar på vart gränsen går för 16,5 resp. 17,5 tum? Visst har det med benlängd att göra? Jag...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: Houdinie
·
Utrustning Jag ska rida till en fjording på 14 år som är helt ouppfostrad, kan skritt och trav men inte galopp. Är världens starkaste, gör precis... 2
Svar
28
· Visningar
2 778
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Ja vilket sätt är bäst/billigast att skicka? jag menar lite lättare saker som ex bett, träns, sadelgjordar.
Svar
6
· Visningar
1 071
Utrustning Behöver lite tips och råd inför transportköp. Hästen är 170, mellan 650-700 kg Dragbil Volvo v 70 Drar 1400 kg B kort Max 20.000 kr... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 595
Senast: Rugge
·
Utrustning Är det någon i detta avlånga land som har en hauso-sadel (chilensk cowboysadel). Jag fick med en när jag köpte mina hästar. Det tog lång...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: ricca
·
Utrustning Har ett tag funderat på att bygga/sy ihop något själv. (I nuläget har jag ett ponnyhack och har bara fäst en kapson tygel i nosgrimman)...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: cello
·
O
Utrustning Hej! Jag har lite svårt vad jag ska ha för täcke nu på min häst när han åker transport och det är typ 5+, när jag åker och tränar...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: alenchik
·
Utrustning Jag har en hoppsadel Henri de Rivel Fletcher till mitt sto. Den passar henne perfekt, men jag letar lite lätt efter en dressyrsadel till...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: -Remont-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka