Skicka hästuttrustning billigt

sassiball

Trådstartare
Ja vilket sätt är bäst/billigast att skicka? jag menar lite lättare saker som ex bett, träns, sadelgjordar.

Sv: Skicka hästuttrustning billigt

det får du nog jämföra på de olika fraktbolagen beroende på var du bor och var mottagaren bor. (Schenker, DHL och Posten är väl de vanligast förekommande)

Schenker brukar vara billigast över lag och dessutom ingår spårning utan extra kostnad.

Jag brukar skicka med postens "färdiga" paket. Knappast det billigaste alternativet men posten har en tendens till att slarva bort alla "hemmagjorda" paket på vägen...

Såna små och lätta saker skickar jag också med Postens färdiga brev.
Enkelt och inte speciellt dyrt :)

Det går ju att skicka spårbart brev med Posten nu, det måste vara det billigaste alternativet om man kommer under 2 kg.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 732
Senast: Redfox
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka