Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

D
Utrustning Hej, Har precis köpt mig ett Tranesläp från 1977. Ganska fint skick, bara baklämmen som måste bytas. Dock så vill jag byta två saker...
Svar
2
· Visningar
3 693
Senast: Diver
·
Utrustning Jag skulle behöva tips om bra shortshaps. Jag har normala ben mot det smalare hållet och jag har väldigt smala anklar. Många...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Bison
·
Utrustning Råkade utför en mindre rolig sak igår. Den planerade terrängrutten på 30 min blev 90, varav jag fick gå 45 min själv(slapp ej upp...
Svar
9
· Visningar
1 551
Senast: lobell
·
Utrustning Är det någon som vet var jag får tag i den sortens boots som används på hopphästar och går in en bit över skon. High Yummi hade ett par...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: paulineh
·
Utrustning Jag är ute efter en nya flughuva till pållen nu när min gamla börjar gjort sitt efter 4 somrar. Det är en höökshuva jag har och den är...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: Nominous
·
Utrustning Jag vet inte vad jag ska göra, börja tappa allt nu, det finns inget som fungerar :( Jag har en häst som har väldigt stora bogblad...
Svar
12
· Visningar
5 383
Senast: pemi
·
Z
Utrustning Hej, är det någon som vet om man kan laga en säkerhetsväst utan att säkerheten påverkas? (trasig dragkedja) Det är min dotters väst som...
Svar
9
· Visningar
4 074
Senast: Wembley
·
Utrustning Nu när jag här igen. Hästen börjar bredda sig ur sin Hector, vilket innebär att det börjar dra ihop sig för en ny sadel igen - denna...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Efter att min förra sadelaffär slutade med div. polisförhör via telefonen så undrar jag nu hur man skall undvika att köpa stöldgods...
Svar
2
· Visningar
1 479
Senast: gylle
·
Utrustning Jag har hittat ett par mkt praktiska ridbyxor jag bara vill ha! Men de finns bara i "beige", fast på bilderna jag sett är färgen mer åt...
Svar
4
· Visningar
1 495
Senast: kvandi
·
A
Utrustning För ett tag sedan stötte jag på en travare utav en slump, utan sadel eller träns. Jag fick en förfrågan om jag ville hjälpa till/rida...
Svar
6
· Visningar
2 487
Senast: sandrafors
·
Utrustning Om man har en häst med ganska rak och rund rygg. Troligtvis lite lång, men normalhög manke. Kan en Bates Elevation (den äldre...
Svar
5
· Visningar
2 843
Senast: Martina_m
·
F
Utrustning Hej:) Jag har precis köpt en sadel till min ponny. Det passar bra på ponnyn osv. MEN, när jag rider lätt och sätter mig ned vid lätt...
Svar
8
· Visningar
1 726
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Vad finns det egentligen för sadlar med utrymme för en manke som är rejäl både på höjden och på längden? Vi pratar gigantisk :angel... 2
Svar
35
· Visningar
6 360
Senast: Nomina
·
Utrustning Hej! Jag är lite bett-frekak, precis som säkert flera här på buke. Tänkte därför starta en ny tråd där vi kan fråga&svara om olika...
Svar
12
· Visningar
2 668
Senast: mily
·
Utrustning Finns det enkla fårskinnspaddar? Alltså utan fastsytt tyg på? Tänkte först köpa ett skinn och klippa till, men hittar bara Ikeas "Ludde"...
Svar
12
· Visningar
1 879
Senast: Angel
·
Utrustning Då det ju vräkts ut ett jätteparti med andra sorterings Tretorn Falsterbo för 999:- så är ju begagnat marknaden minst sagt rätt rörig...
Svar
9
· Visningar
2 259
Senast: Partylaxen
·
Utrustning hästen har ändrat sig å sadeln passar inte längre... Så nu behöver jag lite hjälp och funderingar.. rak rygg? något svängd...
Svar
17
· Visningar
2 433
Senast: Deimion
·
Utrustning En häst som rids med pessoa vid hoppning och uteritt i grupp för att den blir stark. Vad rekommenderar ni för bett istället? Kimblewick...
Svar
17
· Visningar
2 301
Senast: SofieMN
·
Utrustning Jag vet inte vad jag ska göra; har köpt häst med hög manke, omusklad rygg och behöver extra vid då han är bred (men inte tjock). Har...
Svar
10
· Visningar
4 629
Senast: Vulkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka