laga säkerhetsväst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zazza08
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 074
Z

zazza08

Hej, är det någon som vet om man kan laga en säkerhetsväst utan att säkerheten påverkas? (trasig dragkedja) Det är min dotters väst som just nu rider busig unghäst, därför extra noga med att västen verkligen är säker.

Sv: laga säkerhetsväst?

På airowears västar kan man köpa nya övedrag ink dragkedja.

Annars hade jag kasserat och köpt en ny.

Den är av märket Three horses (påminner om race safe västen, men mkt billigare) och den är ca 2 år gammal.

Ja, det får nog bli så, har ni något tips på någon bra väst.

Man får göra en bedömning av skicket i stort. Vad berodde det på att dragkedjan släppte? Ofta sys västarna i något låglöneland typ SriLanka eller Colombia. Kvaliteten på den söm man skulle göra själv är många gånger bättre än den som görs på löpande band i en syfabrik. Men är det så att tyget blivit så slitet att man inte har något att sy i längre så är det bättre att köpa en ny väst...

Jag lämnade in min Outlyne för byte av dragkedja till den lokale skomakaren. Där hade dragkedjan gått sönder ganska snabbt längst ned (just där den inte går att laga).

Tycker det känns som mycket pengar att byta ut hela denna väst (kostar över 2000 kr) när man kan byta dragkedjan för 300 kr. Hoppas att den kommer att skydda lika bra fortsättningsvis :)

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 452
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka