Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Jag letar efter ridbocker pa nattet, hela boker som gar att skriva ut, alltsa inte bokhadlar osv. Nagon som kan hjalpa?
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Immer
·
Träning Har ni någon speciell princip/metod när ni planerar ridningen och träningen för eran/era hästar eller går ni mer på känsla? Har...
Svar
12
· Visningar
1 408
Senast: Wembley
·
Träning Tjoho, jag är så glad, idag har båda hästarna ridits för ny instruktör och det känns bara sååå :banana: :banana: :banana: Hon ska...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Mitten
·
Träning Hjälp!! igår när jag skulle ta in hästarna så va den översta fjädergrinden borta.. den låg inne i hagen:confused: Stod där och kliade...
Svar
14
· Visningar
981
Senast: misan1984
·
S
Träning Vårat fjolårsföl har blivit väldigt bråkig, han är väl inne i en liten trottsperiod nu till våren och vårkänslor så det är ju kul att se...
Svar
1
· Visningar
867
K
Träning Hej mina hästvänner :bump: När jag försöker att rida på mina vänninors hästar och det går inte bra. Hästarna beter sig väldigt konstigt...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: Dennis
·
P
Träning Är relativt ny på det här med Nh - men tycker att det är ett underbart sätt att lösa saker med! Var helt enkelt "tvungen" att börja...
Svar
5
· Visningar
1 289
Senast: Pepa75
·
Träning Vad är det för fel på folk i dag egentligen??!! En vän till mej ska sälja sin häst ..den är snäll-trevlig-välriden-trygg-lagom stor...
2
Svar
36
· Visningar
3 683
Ridning I vilket syfte och var i litteraturen möter man först på skolorna ovan mark? Jag har alltid tidigare läst att det var i syfte för...
Svar
0
· Visningar
2 395
Senast: Sammet
·
I
Träning Jag är medryttare på en D-ponny, och han har varit förkyld så han har fått vacination så dt är bra, men sen hostar han ibland, och blir...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: saila
·
B
Träning Jag har en häst på 26 år, frisk och pigg, som jag hade tänkt ta med mig upp till mitt sommarställe för 5-6 veckor i sommar. Nu är det så...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: saila
·
Träning Finns det några råd/riktlinjer för hur en martingal skall tillpassas för att vara effektiv? Jag har aldrig haft en häst som har behov av...
Svar
4
· Visningar
2 669
P
Träning hallå alla. I min andra tråd fick jag massa kommentarer om att han gick över lod. Jag har alltid fått lära mig att när en häst går...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
23 319
Senast: linkat
·
E
Träning I stallet jag håller till finns det flera avdankade hästar som inte rids över huvud tagen. Dessa hästar är mycket trevliga, jag har...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: ujent96
·
Träning Ända sedan jag började rida tycker jag att det finns ett visst "tabu ämne" inom hästhantering- om man får slå hästen eller inte. Vissa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 445
Senast: micra
·
B
Träning Ranghög,osäker,vacker, härliga gångarter,svårlastad, kan inte vara själv, underbar med sällskap, matte med föör lite tid att ta de där...
Svar
6
· Visningar
820
M
Träning Bu börjar det dra ihop sig till sommarbete och jag behöver plannera lite inför hösten. Dags att börja bunkra upp med strö. Men vad är...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: meander
·
Träning Hej! Jag är en tjej som är väldigt intresserad av NH och jag undra lite över om det finns nån slags övning eller ett test som man kan...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: Fragile
·
T
Träning Det här problemet borde väl kanske inte vara så svårt att lösa egentligen men jag har fått idè torka. Jag har en liten b-ponny. En...
Svar
14
· Visningar
979
Senast: Tjalfe
·
M
Träning Undrar om det finns folk här som har erfarenhet av att börja rida igen efter lång tids uppehåll? Jag minns hur det var när jag hade...
Svar
8
· Visningar
1 626
Senast: saliso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka