Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Nu har jag ändrat mitt "vecko-schema" endel. Nu rider jag inte efter något schema, men ska snart börja göra. Så nu vill jag höra vad ni...
Svar
11
· Visningar
1 019
Träning Jag rider på en liten ridskola (på landet i finland) med en instruktör och några hästar. Jag vet inte om hon är utbildad just till...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Tebazz
·
Ridning Nu kan jag inte låta bli att skriva ett onödigt inlägg här igen. :D Närå, jag ska ju som sagt träna i helgen. Kurs i två dagar med...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Yrja
·
B
Träning Hejsan! Min häst kan inte vara själv!! Vet att det finns många såna där ute...men jag bara undrar om det finns något hopp?? Hon väver...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: annalisa
·
S
Träning Hajsan! Jag skulle vilja veta hur ni lastar era mini hästar? Har en liten ponny som jag vill lasta men kan inte sätta fast honom...
Svar
11
· Visningar
1 057
Senast: hillevie
·
I
Träning Jag hoppas att jag kan få bra tips utav någon här. Det är iallafall så, att min travarkille på 16 år är så himla stressad. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 346
Senast: ImFabulous
·
F
Träning Det här är verkligen jobbigt och jag behöver höra lite av er andra vad ni har för erfarenheter av rädsla i samband med ridning. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: Fredrika77
·
Träning Och grundutbildad? Välutbildad? Det känns som ganska flytade begrepp. Enl. Wrangel var väl en grundutb häst utb runt LA hopp, dressyr...
2
Svar
26
· Visningar
5 193
·
T
Träning Hur får jag hästen att stå stilla när jag sitter upp??? :confused: Min går iväg, steppar eller backar så fort jag får foten i...
Svar
11
· Visningar
1 479
Senast: Suss
·
Träning Någon mer än jag som har en häst som kör upp huvudet kraftigt när den blir stressad/skrämd eller ivrig? Det händer i samband med...
Svar
11
· Visningar
1 980
·
C
Träning Hmm, jag har ett kanske lite annorlunda problem med min ponny . Hon går rakt in i transporten men vägrar att backa ur . ( Köp en...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Fredag
·
K
Träning Erat bästa tips när det gäller allt som har med hästar och göra! Ngt bra husmorsknep? ;)
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: Punkity
·
J
Träning Jag är medryttare på två frieserston, 6 och 9 år. Båda är fruktansvärt goa tjejer, men behöver lite tips och trix för den 9åriga. När...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: JohannaK
·
S
Träning Har problem att få pållen att trampa under sig ordentligt. Några bra knep/trix?
Svar
7
· Visningar
950
Senast: smurfis
·
T
Ridning Jag behöver tips på övningar jag kan göra med vår övervuxna shettis från marken, för att få henne mer liksidig och mindre stel. Vi har...
Svar
7
· Visningar
1 482
Senast: Equiform
·
S
Träning Jag har en liten fråga här. Vad är det för skillnad på medryttare och fodervärd egentligen? Jag blev lite fundersam när det gällde...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: milly
·
M
Träning Har funderat lite på det här med NH, och det verkar ju himla bra, men var ska man börja egentligen? Har ni några tips på rätt enkla...
Svar
12
· Visningar
1 701
Senast: Madame_MS
·
M
Träning Var ute och övningskörde häromdagen på en smalare väg med många krökar och överaskningar. Kommer ur en dold kurva när plötsligt två...
2
Svar
21
· Visningar
1 954
Senast: däggdjur
·
Träning Japp, endel känner till att jag har fått hem ett stycke travsto på dryga 170 cm i mkh. Hon blir 11 i år och är riden enstaka gång för...
Svar
5
· Visningar
971
C
Träning Tyvärr måste jag lasta och köra hästen min själv imorgon, har aldrig gjort det förr så är lite orolig att det ska hända något... Hästen...
Svar
16
· Visningar
1 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka