Trafikvett

Sv: Trafikvett

Gjorde så när jag möte en lastbil när det var mörkt ute. Han saktade inte ner fast hästen var helt täckt av reflexer och vägen var smal. :mad: Jag gick ut en meter från vägkanten och vips så hade lastbilen sänkt farten från 50km/h till 30km/h hehe :D

Lite så brukar vi (sambon och jag) göra med och så fort dom sänker så flyttar vi på oss.
Är nog lite "skadade" av allt jobb på vägarbeten :rofl:
Där jobbar man ju ofta med att få det att se smalt ut så folk ska sänka hastigheten. Sedan fungerar det ju inte jämt, men det gör det ju inte på vägarbeten heller precis.
Sen försöker vi alltid vara vänliga och tacka när dom sänkt farten.

Sv: Trafikvett

Jag rider på fel sida vägen på vissa ställen.. Ett är där hästen tycker det är läskigt att gå förbi om jag rider på rätt sida eftersom hon har dålig sikt där. Så då tycker jag det är bättre att hon går lugnt på vägen fast på fel sida än att hon hoppar ut i gatan helt plötsligt. Dessutom är det en raksträcka så inga bilister blir särskillt överraskade :cool: .

Sen är det ett annat ställe jag också rider på fel sida. Där ser man inte vad som kommer bakom kröken :p om man rider på höger sida pga en kulle så där rider jag hellre på vänstersida så vi ser varandra tidigare, plus att man kan gå in till vägkanten och stanna där ifall bilisten får möte. och så är det det igen att hon inte gärna går där hon inte ser så hellre att jag rider på fel sida än att hon skuttar ut i gatan.

Så tänker jag :devil:
annars rider jag inte så mycket på trafikerad väg..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 769
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 490
Hästmänniskan Jag råkade ut för en grej häromdagen som har bitit sig fast lite och jag skulle gärna vilja höra hur ni hade reagerat i en liknade...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 874
Senast: Mirabilis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar