Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Har hästen på lösdrift och har för tillfället bara uteboxar, och inget riktigt stall (ska fixas i sommar) Tror ni hovslagaren blir...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: Björk
·
G
Träning Har att göra med en häst som när man leder den drar sig närmre o närmre mig och ibland även försökt springa över en. :confused: Vad ska...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Iceland_lover
·
P
Träning Hej vad fundersam över vart jag skulle lägga denna tråden men den kommer handla om lite gott och blandat som folk vill veta. Mina...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: pooutinoouti
·
K
Träning Hur varierar du eran träning? Har själv inget ridhus / ridbana. Ska nog nu till våren göra upp en bana i hagen.... Hur brukar erat...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: Madelene
·
H
Ridning Vi kommer aldrig mer att rida, men något kul ska vi ju ha så därför tränar vi lite markarbete. Hästen i fråga har ett knä som varit...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Helan
·
N
  • Låst
Träning Vi har en ny häst i stallet, som kom till oss lite hastigt och lustigt så att säga :angel: Hon är tagen direkt från travbanan, är...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Nerika
·
B
Träning Jag ska som kanske några här redan vet träna up och muskla min häst ordentligt nu efter att han blivit bantad. Men, för att...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: Bubben91
·
S
Träning Hej, jag vill börja dra ner huvvet på min travare i galoppen, men när jag gör de vill han ärna sakta av till trav. om jag ger en ny...
2
Svar
32
· Visningar
2 085
Senast: martina_be
·
K
Träning Har ngn av er några leksaker lr liknande till era hästar i boxen? Ellr ngt annat som gör dom sysselsatta?
Svar
19
· Visningar
1 996
Senast: ljusslinga
·
E
Träning Har kännt att jag är redo för nåt nytt i min ridning för att utvecklas mer och kom då på med en kompis att skaffa foderhäst, vad ska man...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: Evelyn
·
J
Träning Jag har en maxad D-ponny f-95.som är världens snällaste i alla lägen när det kommer till klippning, lastning och åka,dagliga skötseln ja...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Jazonis
·
Träning Hur mycket kräver ni av era ston när dem brunstar? Hur ofta och hur länge rider ni? Rider ni på som vanligt eller tar ni det lite...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 913
Senast: LaMaya
·
Träning Hur gör ni när ni tränar tränsning på era unghästar? Vilket är det bästa sättet att göra det på så att hästen trivs med tränset och blir...
Svar
4
· Visningar
1 124
Senast: Lovve
·
S
Träning Hej! Idiotförklara mig inte för den här frågan: Är det bra eller är det dåligt för hästen att gå lite i kallt vatten nu, kallt vatten i...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: gullebarn
·
Träning Ni som har tagit med era hästar till ett ridläger (inte på det egna stallet utan en anläggning de aldrig varit på tidigare) hur tycker...
2
Svar
31
· Visningar
4 149
Senast: Tebazz
·
  • Låst
Ridning Jag letar efter ridbocker pa nattet, hela boker som gar att skriva ut, alltsa inte bokhadlar osv. Nagon som kan hjalpa?
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Immer
·
Träning Har ni någon speciell princip/metod när ni planerar ridningen och träningen för eran/era hästar eller går ni mer på känsla? Har...
Svar
12
· Visningar
1 408
Senast: Wembley
·
Träning Tjoho, jag är så glad, idag har båda hästarna ridits för ny instruktör och det känns bara sååå :banana: :banana: :banana: Hon ska...
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: Mitten
·
Träning Hjälp!! igår när jag skulle ta in hästarna så va den översta fjädergrinden borta.. den låg inne i hagen:confused: Stod där och kliade...
Svar
14
· Visningar
981
Senast: misan1984
·
S
Träning Vårat fjolårsföl har blivit väldigt bråkig, han är väl inne i en liten trottsperiod nu till våren och vårkänslor så det är ju kul att se...
Svar
1
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka