travargalopp!!

Sv: travargalopp!!

hon är väl under grundutbildning, kan man säga. men kanske långt kommen om man jämför med en del andra ridtravare (de man i första hand tänker på, om man så säger)

sen håller jag VISST med om att travare har erfarenheter med sig som gör det svårare att skola om dom, och i många fall brister även exteriören. MEN det är ju fortfarande samma grundridning. balans, styrka och bärighet måste tränas upp, sen funkar det.

Absolut ;)

Det där är väl tämligen självklara saker... men du pratade om att det var skillnad i att rida en travare. Vart ligger den nånstans? Det du radade upp nu var bara de problem travare kan ha. Du säger inget om på vilket sätt man ska rida dem annourlunda mot till exempel halvblod. Tar man förhållningar åt sidan? Eller är det andra skillnader du syftar på?

Jag kan inte hålla med om att det är det jag skrivit. Givietvis rider man en travare som vilken annan ras som helst!
Vad jag menat på är att travaren har vissa saker emot sig, inte att man ska träna dem annorlunda.

*kl*

Finns det nån som har erfarenhet av att rida in en varmblodig travare vid 3 år som aldrig haft en vagn bakom sej?
Jag har haft mitt varmblod sen hon va 9månader och har som smått börjat rida in. Är det nån som har tips och förslag som jag bör tänka på eftersom hon är varmblod eller ska jag rida in "som vanligt"?

Det ända jag märkt som kan avslöja henne är att hon just breddar bak när hon ökar traven ordentligt..

Ja... jag såg det nu :o Jag fick för mig att det var du som hade skrivit att det var skillnad på att rida en travare... men det var visst en annan användare :crazy: förlåt...

Du gör precis som med vilken annan hästras/typ som helst. Det är ingen skillnad i att rida in en ung varmblodig travhäst jämfört med en varmblodig ridhäst. Ta hjälp av tränare för bäst resultat.

varför nämner alla just halvblod hela tiden ok jag har sett fullblod ett par gånger... men om är inte dom ända hästarna på jorden!

Du bör nog börja om med grunderna och även ta hjälp själv, så DU vet hur du ska göra. Inget illa menat, men man drar inte ned huvudet på hästen, det är inte samma sak som att den arbetar korrekt. Ta hjälp av en duktig ryttare som kan förklara bra!

det jag menar är bara det att travare inte har galoppen som en naturlig gångart, vilket andra raser har.. det kan ni ju inte säga emot tycker jag.. jag tror inte att ni förstår vad jag menar riktigt för självklart är grunden lika.. men travare har inte galopp lika naturligt som en ridhäst...man kan inte bara bygga muskler och sen kan den galoppera hur bra som helst.. man måste träna mycket kordination för att en travare ska kunna galoppera bra..

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 315
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur