Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Ja, precis som rubriken lyder, hur ser du från marken om någon sitter på rätt sittben? Det är ju så otroligt självklart när man...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: johannaaaa
·
L
Träning När man rider efter vägar och så så vet jag att det är höger sida man rider på, men hur är det när man går med hästen efter vägen då?
Svar
11
· Visningar
980
Senast: IngelaH
·
N
Träning har ett litet shettissto, 85 cm, som alltid rymmer sen ett par veckor tillbaks.. har gjort allt tycker jag, satt upp lägre trådar...
2
Svar
28
· Visningar
4 000
Senast: micra
·
Träning hur får man hästen att söka sig bättre framåt-neråt?
Svar
13
· Visningar
1 824
Senast: Ellyne
·
  • Låst
Ridning jag är mycket intresserad AR men vet inte hur man börjar?.. det finns nog ingen här på lilla åland som rider AR.. ni kan väl förklara...
Svar
1
· Visningar
1 025
·
Träning Min häst är väldigt nafsig och även bufflig så nu vill jag ha tips på hur jag ska vänja av honom vid det. Han är 6 år och blev...
Svar
11
· Visningar
2 877
Senast: Soranto
·
Träning Jag undrar varför man ska ha båda för? Om man vill stanna sin häst behövs väl inga sporrar? :o Snällt om nån kan förklarar för mig :)
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 070
Senast: amaroneclassico
·
J
Träning I dag red min dotter ut på sin häst sensam på grund av att jag hadde så mkt och göra. :confused: Hon sa att hästen hadde kasstat sig i...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: jojjogalopp
·
K
Träning Hej :) Jag skulle behöva några vettiga tips till mig och mitt frieserblandis sto på 6år. Har ridit i ca 5½år och jag och en kompis har...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: Miaa
·
Träning okej, nu vill jag att alla som vet vad NH är skriver hit! alltså vad är egentligen NH? okej natural horsemanship.. men räknas till...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Sammet
·
S
Träning Hejhej (: Någon som kan förklara för mig hur man får hästen snyggt ner på tygeln? Tacksam för svar! /Stalltokig
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Bellson_
·
Träning Nu e d så att jag prata med en tjej som bor i danmark hon bodde här i sverige innan å då hade hon en fullblodsarab som ja tyckte hon red...
2
Svar
24
· Visningar
2 315
Senast: Nenneh
·
G
Träning Hur brukar det gå till när man provrider en häst för ev. köp? Jag har någon som ska provrida min häst. Lite tips o erfarenheter, tack...
Svar
17
· Visningar
1 534
Träning Jag ska köpa en klicker imorgon på hööks tänkte jag. Men det har tydligen tre olika ljudlägen, är det bra/dåligt? Sen är det en sak...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Mino_
·
W
Träning Hej! Kan ni som använder fronturlastningen beskriva vilken ordning ni gör? Ta ner bommen öppnar luckan o.s.v. Jag har...
2
Svar
25
· Visningar
2 235
Senast: Welsh
·
T
  • Låst
Träning Hejsan! Jag har funderingar på att börja motionera en häst som "bor på vår gård". Saken är den att han är runt 19 år och har inte...
Svar
1
· Visningar
725
·
P
Träning Hej. Undrar om någon har en aning om varför min häst älskar att fjöla in sitt grimskaft i munnen? Är en 3årig nsv hingst gudasnäll att...
2
Svar
24
· Visningar
2 769
Senast: axel
·
R
Träning Köpte min andra isis för 2 v sedan. Vet att han är svårfångad - har blivit vallad in i stallet där. Han kommer fram till mig i hagen och...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Korven
·
Träning Hej alla bukare. har ett litet problem som ja inte kan lösa. när jag tränar min häst å vi rider i ridhuset själva så går det jätte bra...
Svar
9
· Visningar
2 292
Senast: Spider84
·
P
Träning Är det någon som kan visa hur inspänningstyglar ska sitta i longer/tömkörningsgjorden på ett bra sätt med bilder??? :bow::bow:
Svar
3
· Visningar
2 421
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama