Hjälp med PIGG häst.

Sv: Hjälp med PIGG häst.

Jag funderar på en annan sak, som inte har med foder att göra. Hur är hennes hage? Mina har tidvis tyvärr en knölig och isig hage där de inte kan springa av sig. Då har de ofta överskottsenergi i början av ridturen.
Vi brukar låta dem trava friskt i början och vi har dessutom tillgång till ridhus där vi kan släppa dem ibland. Det är kul för efter att de fått springa av sig så märker man tydligt hur de blir redo att jobba med kroppen, koncentrera sig osv.

Liknande trådar

Foder & Strö Nu står jag inför problemet att hästen jag har fått hålla igen på varje grässtrå i vanliga fall går ner i vikt av sig själv. Han är...
Svar
16
· Visningar
2 114
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Först och främst måste jag fråga hur man fodrar en unghäst, efter aktuell vikt eller en uppskattad vuxen vikt? Har för mej att det är...
Svar
8
· Visningar
1 787
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Jag har inte köpt hö på flera år och nu ska jag göra det. Här omkring är det mycket ovanligt med analyser coh jag har fått tag på en...
Svar
7
· Visningar
1 148
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag har tyvärr inte fått någon analys på hösilaget som min häst äter. Hoppas på att få det inom en snar framtid. Hästen är i full...
Svar
3
· Visningar
1 486
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama