Sv: hur motionerar jag 7månaders kille?
Ja,han mår kanon i dag,dags för inridning snart.
*spännande*
Dock så är han ju fortfarande lite svårfödd,tyvär,och är liite orolig att han ska tappa mycket under inridningen..
Sen så äter han jusst nu inte så himla mycket hö i hagen heller,eftersom den är stor,och det finns lite gräs att gå och försöka pilla fram,så jag får göda på han med massa hö inne i boxen i stället,för i hagen så går han mest och plockar med annat,då nästan allt hö blir kvar dagligen som jag lägger ut vid utsläpp och lunch.
Tänkte att man kanske kan lägga till lucernhack någonstanns,för han får ju inte i sig 15 kg hö inne i boxen..
Nu kanske han bara får i sig ca 10-11 kg om dagen. Lägger in 8 kg vid insläpp,nattningen,2 kg,morgon inne i stallet,2 kg, då är det oftast hö kvar inne. Utsläppet 3 kg,lunch 2 kg,är säkert 2 kg kvar i hagen varje dag..
Är rädd att det blir för lite nu när man ska börja arbeta honnom. Men han kanske börjar käka mer då,får jag hoppas,men vill gärna uppgradera mig!
(Höanalys finns ej än,då höet är nytt,och han har endast ätit det en vecka,analys ska skickas in)