Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vet inte om jag lägger denna tråden rätt, flytta den annars. får jag transportera en häst i 50 mil, i ca 6-7 timmar utan att man rastar...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: åke
·
S
Träning Det är en tråd igång nu om röka eller ej hos hästen o då tänker jag genast på alkoholen... hur förhåller ni er till det? Jag såg som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 577
Senast: Underbar
·
J
Träning Idag var veterinären här och kollade min häst (pga att han snubblar mycket då jag rider) och jag fick reda på att han har dålig syn. Han...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Chappe_
·
G
Träning Kan hästar hicka? Om fallet är så. så kan min det. Aldrig hört talas om det så ville fråga ^^ om någon vet !
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Gullegrisen
·
N
Träning Min är en underbar vbl hingst på 15 år han är helt hopplös ute i skogen.. Han tar bettet för mig och vill bara dra iväg.. sen när ja...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: Totola
·
Träning Hur gick det för er vid inridningen? Vilka problem stötte ni på/eller gick det helt problemfritt? I vilket läge/vilka situationer hände...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: beauspirit
·
J
Träning Hej! Jag har en foderhäst som jag tränar dressyr på 1 gång/v. (när inte träningen blir inställd) och rider själv alla andra dagar eller...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Sparf
·
B
Träning Håller ju på med min ungponny och här om dan kom jag att tänka på framdelsvändningar. Är det nödvändigt att lära dom det? Det är ju inte...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: Ellyne
·
Träning Hjälp mig att förstå - Vad är "att rida med sitsen"? Hur gör jag halt med sitsen? Jag börjar tänka mig att jag vid igångsättning "tänker...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: BeastieBabe
·
Träning Jag undrar hur länge man kan låta en häst vila utan att den tappar allt för mycket kondition? Det är så här att jag skadade mitt knä i...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Stopek
·
Träning Vet inte riktigt hur jag ska börja...Men... En häst som jag har kännt i 2 år börjar nu vända bort huvudet när jag kommer fram till...
Svar
10
· Visningar
1 629
Senast: Gotthard
·
  • Låst
Träning Behöver er hjälp... Har ett 11 år gammalt hbl som varit avelssto några år som jag köpte för ca 3 mån sen och har tänkt ha som...
Svar
2
· Visningar
2 657
Senast: IngelaH
·
T
  • Låst
Träning Jag måste vara konstig ja... För så känner jag faktiskt. Har varit "skogsmulle" i hela mitt liv, dom första åren av min ridkarriär så...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 702
Senast: IngelaH
·
R
Träning Hejsan!! Jag behöver hjälp med att skriva ett bra medryttar/fodervärds kontrakt... men vad ska jag ha med??? Någon som har ett så jag...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Dandylinn
·
Träning Jag vet inte om jag orkar försöka med medryttarhästen mer? Iallafall, Jag började ta upp ridningen igen för att må bra. Har haft...
2
Svar
24
· Visningar
2 430
M
Träning var på träning med pållen nu i tisdags. När jag kommer ut på gången och ställer upp han så ser jag att han har massor med ganska så...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: Kallebus
·
W
Träning Kanske dum fråga, men har aldrig gjort det förut: Hur ställer jag upp en minishettis i transporten? Hon ska åka tillsammans med en...
Svar
3
· Visningar
1 462
Senast: Willebillebus
·
Träning Ni som har hållit på ett tag med NH (oavsett om ni kallar det NH eller annat) och som burkar köra in hästar, skulle ni vilja dela med er...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: Litenvit
·
Träning Hur la ni upp inridningen? Vad var det första ni gjorde och vad skulle hästen kunna innan ni gick vidare till nästa steg? Vad var...
Svar
3
· Visningar
12 667
Senast: Madelene
·
Träning Hej! Jag har en fyråring valack (blir 5 i april) som jag haft sen i somras. I början gick det jätte bra och när jag tränar dressyr i...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Suuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama