Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Det är såhär.. Min lilla vita är kollad i munnen och han hade en liten hake som ska tas bort nästa vecka, thats it ungefär. Veterinären...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Cissi_K
·
M
Träning För några veckor sen var jag ute och red med mitt halvblod sto i skogen. Vi galopperade en bit och helt plötsligt sparkade hon bakut och...
Svar
11
· Visningar
970
Senast: Maybe
·
N
Träning Ungefär hur ofta brunstar ston på sommaren?? Är det olika på olika säsonger eller spelar det ingen roll??? Är väldigt nyfiken och...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: zeus
·
K
Träning Jag har köpt ett gotlandsruss sto på 6 år 128 i manken. Jag är själv är 17 år och är 152 (stannat i växten) och väger 45 kg, Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
2 452
Senast: Eira
·
F
Träning Hej , Vet inte riktigt hur jag ska börja förklara mitt problem , men men ska försöka. Jag har ett åtta årigt sto hemma med humör. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 887
Senast: Frejja
·
J
Träning Min 15åriga lilla pålle är livrädd för allt vad bommar heter. För två år sedan tävlade han hoppning på hög nivå men efter att några...
Svar
6
· Visningar
1 268
Senast: josephinel
·
  • Låst
Träning skulle vilja ha lite tips och råd om övningar eller så för ryggmuskulaturen som man kan göra i ridhuset.. Inte med bommar (vet annars...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: IngelaH
·
M
Träning Hej! Visst är det jobbigt när man inte kan rida på vintern, t.ex. för hårt i paddocken, blaskigt eller halt. Jag har lite krångligt...
Svar
7
· Visningar
1 597
Senast: Wippos
·
Träning Min nya medryttarhäst är inte så rolig alltid. Jobbar morgon och kväll idag, åkte till stallet och tänkte rida. Men han vägrar komma in...
2
Svar
24
· Visningar
2 848
Senast: Alva11
·
Träning Okej, jag provar göra en ridtråd, och är väldigt glad om den kan hållas 'rumsren'! =) Problemet är enkelt egentligen, den teoretiska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 734
Senast: ako
·
M
  • Låst
Träning Hej jag har en -04, halvblod. Har haft en vila på 6 veckor. Nu är det dags att sätta igång honom.:bump: Hur gör ni?
Svar
1
· Visningar
720
Senast: mysko
·
Träning Kan/ska man spänna in hästen när man tömkör? Har lite smått börjat tömköra min häst eftersom jag väntar på den nya sadeln som vi...
Svar
1
· Visningar
1 343
Senast: LECH
·
Träning Jag och mina stallkamrater undrar hur vi ska göra för att hantera en 5-årig ouppfostrad häst.. Vi har schemalagt våra insläpp i...
Svar
18
· Visningar
1 647
Senast: Qodrofenia
·
Träning Jag är lite nyfiken. Kan inte ni skriva ett schema över det som händer i ert stall vajre dag? Skriv tid och vad som händer vid den...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 890
Senast: Chili
·
H
Träning Hur börjar ni träna när ni ska rida med Cordeo, hur tränar ni först från marken? Visa gärna bilder och länka til ev. film. //Malin
Svar
1
· Visningar
905
Senast: IngelaH
·
Träning jag har fått i uppdrag att rida en fyraårig D-ponny. Han är rätt välutbildad för sin ålder, men hans trav och galopp är trippiga, han...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Madelene
·
C
Träning Ska rida idag och det står still i huvudet. Jag har valet att rida ut. eller rida på en liten avdankad travbana. Hade tänkt mig nån...
Svar
5
· Visningar
787
Senast: Madelene
·
K
Träning Hej :) Jag skulle behöva några vettiga tips till mig och mitt frieserblandissto på 6år. Har haft henne i ungefär 2½ månad! Hon är...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: hopp_o_galopp
·
A
Träning min valack blir som förbytt när han börja fälla päls ,annars snäll och go.Idag skulle jag longera han bara studsade runt på...
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: vippan
·
J
Träning hejsan jag brukar rida barbaka på mitt varmblod men jag har ramlat av henne en gång i galoppen för då gick hon nästan omkull och jag har...
2
Svar
28
· Visningar
5 254
Senast: Elanor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar