Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
  • Låst
Träning Hade vet hemma igår för vaccinering och då passade jag på att fråga vad han tyckte om hull och muskelatur. Han tyckte bak och rygg...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Hur lägger man upp bilder? Hittar ingen tråd ): vill lägga upp bild, inte länk till bilden... snälla svara, sen kan nån radera denna...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: IngelaH
·
Träning Idag då jag kollade/kände igenom Lillan så la jag märke till att hon var rundare (mer musklad) på bakdelens ena sidan. och började...
Svar
19
· Visningar
2 220
Senast: isa__
·
Träning Jag har en liten shettis som är 1,5 år. Han är tränsvan och lätthanterlig på alla vis. Jag är angelägen om att göra rätt när jag ska...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: millus
·
Träning Många tror att bara för att de har en äldre häst, så bockar den aldrig eller gör en fluga förnär. Det är uppåt väggarna galet fel. Inne... 2
Svar
29
· Visningar
2 439
Senast: lil-sis
·
P
Träning När kan man börja löshoppa en unghäst?
Svar
2
· Visningar
973
Senast: LaMaya
·
J
Träning Min häst är en sådan häst som behöver ridning och motion helst dagligen för att fungera normalt och trivas med livet. Genom motionen...
Svar
10
· Visningar
1 893
Senast: j3nnif3r
·
T
Träning Hej! Jag rider en häst nu som ofta när vi ska gå från skritt till trav gör ett litet "lyft" med framkroppen. Som en liten liten liten...
Svar
5
· Visningar
2 358
Senast: theresan
·
K
Träning Hej hej på er alla. Rider en ponny på ridskolan just nu. Han är ca 1.45. "Alla" som rider han tycker att han e "jätteslö" och...
Svar
14
· Visningar
1 770
Senast: Kattis85
·
R
Ridning Hej allihop!! Ska precis i dagarna beställa hem en ny ST Espaniola,men nu till mitt STORAproblem....:smirk: Jag kan inte bestämma... 2
Svar
29
· Visningar
2 930
Senast: Polly_Mulle
·
Träning tänkte fråga lite. hur hanterar ni fölen/unghästarna från att de föds till de rids in, skriv ner ras, ålder under tiden som går och...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: arabia
·
Träning Hej! Jag har tittat på "De sju lekarna" på google, finns det några mer övningar att göra? Skicka gärna in bilder och berätta hur ni...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: isa__
·
H
Träning Jag har ett varmblod fd. travare, hon kan verkligen bli en jätte fin ridhäst, speciellt hopphäst. HOn är evrkligen rädd om sig själv och...
Svar
11
· Visningar
1 869
Senast: Viggen
·
Träning här om dagen red jag en liten ponny som verkligen tar små steg när han travar ;) och jag som brukar sitta ner i traven på alla andra...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Tinuri
·
H
Träning Jag har en 10årig kallblodstravarhingst som aldrig satt sin hov inne i ett ridhus och är lite fundersam på hur han kommer att reagera...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: Vinja
·
C
Träning Tycker ni det är OK att ha en häst i en box en liten bit från de andra? Boxen är i andra delen av ladugården med kor i en lösdrift...
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: Madelene
·
C
Träning För ungefär 4 månader sen köpte jag en ny häst, han är ett halvblod, i år 19 år. När jag köpte honom sa dom att han inte gick att rida...
Svar
13
· Visningar
1 411
Träning Min häst har blivit mer och mer flyktbenägen i ridningen (och även när han longeras). Och det är mest i början av ridpasset som...
Svar
5
· Visningar
1 954
Senast: Piraja
·
Träning jag undrar då om det är nån mer som har en häst som är rumsren? min häst är det inte helt, hon bajsar inne, men kissar inte... det... 2
Svar
34
· Visningar
2 696
Senast: flickancarra
·
Träning Vet inte om jag lägger tråden fel, kanske ska vara på hoppning? Min fråga är till er som hoppat in era hästar, hur gick ni tillväga...
Svar
7
· Visningar
1 513
Senast: Soranto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka