Alexandra_W
Trådstartare
Sv: Ytterbog på vift i galopp
Den här herrn vill ju lämna voltspåret, på det scenario du beskriver skulle nog till och med jag våga prova rakställd eller lätt kontraställd faktiskt =)
Ang ormandet - finns det INGET sätt att väcka lite liv? (träffat några sådana, de är frustrerande, milt sagt). Hur är hästen sen under turen då?
Jag har använt utåtställning som korrigering på hästar som skjuter ut ytterbogen för att komma undan, men alltså inte försöker rymma från voltspåret utan bara låter bogen sladda ut. Det har gått utmärkt. Men har man en häst som drar hemåt fungerar det inte lika bra...
Angående ormandet: Ok, det är precis så jag har försökt ta tag i problemet, men nu ett år senare finns det fortfarande kvar. Denna häst är ... speciell... Jag kan göra vadsomhelst för att få henne att öka på framåt, vill hon inte så vill hon inte. Har till och med funderat på att sätta eld på svansen på henne...
Men då vet jag iaf att jag har närmat mig problemet på rätt sätt, bara det att det inte fungerar på henne.
Den här herrn vill ju lämna voltspåret, på det scenario du beskriver skulle nog till och med jag våga prova rakställd eller lätt kontraställd faktiskt =)
Ang ormandet - finns det INGET sätt att väcka lite liv? (träffat några sådana, de är frustrerande, milt sagt). Hur är hästen sen under turen då?