Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning varför buffar en häst på en egentligen? tex när man står i boxen så kommer de o gruffar till en med huvudet nästan som om de kelar
Svar
15
· Visningar
6 356
Senast: Anneli
·
A
  • Låst
Träning Jag har ett problem!... Det är alltid så svårt med sadlar till sin häst! Snart dax att köpa en annan..har ni några tips på bra sköna...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: IngelaH
·
S
Träning I går skulle vi rida min häst en vän och jag. Det gick väl bra ngr 100 meter, men sedan.... Han ville inte gå framåt utan backade hela...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Asklund
·
Träning Många här tycks ha ridit större delen av sina liv, så för er är nog det mesta självklart. :) Men för mig som nybörjare innehåller...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Krulidut
·
A
Träning Behöver tydligen tips på hur man tränar eller vänjer en häst vid att kunna stå ensam i box.... Min 4 åring har inte haft problem att...
Svar
9
· Visningar
1 127
Senast: Wippos
·
F
  • Låst
Träning Hur vet man vilket bett man ska byta till om hästen blir galen och skenar osv? Alla verkar veta vilka dom ska ta då, är det bara jag som...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har haft min ridtravare i snart 4 år.Innan dess gick han som trav och monté häst men fick sluta pga fel i luftstrupen som gör att...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Meya
·
S
Träning Hejsan. Har ett 6 årigt sto, hon är världens underbaraste häst på marken. Men när man rider så försöker hon ta betet och dra ner...
Svar
19
· Visningar
1 634
Senast: Skogstamefan
·
Träning Fanns en sån här tråd förut, men den dog, så nu startar jag upp en ny!:banana: Grejen är den att man lägger in bilder där du eller...
2
Svar
39
· Visningar
4 242
Senast: Got2Be
·
L
Träning Hejsan! Jag hoppas att jag kan få lite övningar för barn, sitsövningar, balansövningar, hinderbanor, ja allt möjligt! Har sökt på...
Svar
5
· Visningar
25 468
Senast: Lollolover
·
S
Träning Jag har verkligen problem med att hålla svansen på min skimmel ren och vit. Tyvärr har han en känslig mage och svasen blir imellanåt...
2
Svar
28
· Visningar
4 049
Senast: search
·
C
Träning Har en 2årig vallack som jag haft sedan han föddes. Mycket trevlig individ o cool på alla sätt. Funkar bra att göra saker med, åka...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: Carrielaine
·
Träning Fick hem min nya häst i lördas hon är 4 år och är ett varmblod. hon bryr sig inte om sadel eller så heller men min lillasyster hade...
Svar
7
· Visningar
822
Träning Hur gör ni när ni är ute på promenad med hästen? När man rider så räknas man som fordon, men det kan man ju inte räknas som när man går...
Svar
18
· Visningar
1 551
Senast: Madelene
·
W
Träning Undrar om ni har några bra förslag på att mjuka upp en gammal häst. han är en angelo arab, vallack & 27 år. han är pigg och så, men han...
Svar
6
· Visningar
1 439
Senast: Mirrejones
·
H
Träning Heeeejsssansveejsan . . Jag har en isis som är 9 år . . Nu när det är ganska kallt så undrar jag om ni vet några SÄKRA lekar som man...
Svar
2
· Visningar
2 984
Senast: Millan_gulligast
·
C
Träning jag har en 10 år gammal arabvalack som ja haft nu i snart tre år o för de mesta så gå de inte att galoppera!!!:confused: han bara tramsa...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: connie
·
K
Träning Lös longerade fullblodet nu förra *ömmh* Lördagen och i galoppen såg jag det att hon ibland hoppade jämfota med bakbenen ja exakt som en...
Svar
8
· Visningar
2 357
Senast: Krulidut
·
Träning En häst som blev T-märkt för x antal år sedan, är fullt ridbar nu. Får man tävla i klubb tävlingar med den? El är det olika ifrån...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: fijja
·
Ridning Vilka av er här rider i damsadel? Vad har ni för erfarenhet av det? Teknik? Gymnastisering av hästen? Kläder? Gärna bilder!:)
2
Svar
34
· Visningar
4 736
Senast: Folshult
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar