Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst är väldigt nafsig och även bufflig så nu vill jag ha tips på hur jag ska vänja av honom vid det. Han är 6 år och blev...
Svar
11
· Visningar
2 888
Senast: Soranto
·
Träning Jag undrar varför man ska ha båda för? Om man vill stanna sin häst behövs väl inga sporrar? :o Snällt om nån kan förklarar för mig :) 5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 073
Senast: amaroneclassico
·
J
Träning I dag red min dotter ut på sin häst sensam på grund av att jag hadde så mkt och göra. :confused: Hon sa att hästen hadde kasstat sig i...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: jojjogalopp
·
K
Träning Hej :) Jag skulle behöva några vettiga tips till mig och mitt frieserblandis sto på 6år. Har ridit i ca 5½år och jag och en kompis har...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: Miaa
·
Träning okej, nu vill jag att alla som vet vad NH är skriver hit! alltså vad är egentligen NH? okej natural horsemanship.. men räknas till...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: Sammet
·
S
Träning Hejhej (: Någon som kan förklara för mig hur man får hästen snyggt ner på tygeln? Tacksam för svar! /Stalltokig
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Bellson_
·
Träning Nu e d så att jag prata med en tjej som bor i danmark hon bodde här i sverige innan å då hade hon en fullblodsarab som ja tyckte hon red... 2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Nenneh
·
G
Träning Hur brukar det gå till när man provrider en häst för ev. köp? Jag har någon som ska provrida min häst. Lite tips o erfarenheter, tack...
Svar
17
· Visningar
1 535
Träning Jag ska köpa en klicker imorgon på hööks tänkte jag. Men det har tydligen tre olika ljudlägen, är det bra/dåligt? Sen är det en sak...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: Mino_
·
W
Träning Hej! Kan ni som använder fronturlastningen beskriva vilken ordning ni gör? Ta ner bommen öppnar luckan o.s.v. Jag har... 2
Svar
25
· Visningar
2 236
Senast: Welsh
·
T
  • Låst
Träning Hejsan! Jag har funderingar på att börja motionera en häst som "bor på vår gård". Saken är den att han är runt 19 år och har inte...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: IngelaH
·
P
Träning Hej. Undrar om någon har en aning om varför min häst älskar att fjöla in sitt grimskaft i munnen? Är en 3årig nsv hingst gudasnäll att... 2
Svar
24
· Visningar
2 813
Senast: axel
·
R
Träning Köpte min andra isis för 2 v sedan. Vet att han är svårfångad - har blivit vallad in i stallet där. Han kommer fram till mig i hagen och...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Korven
·
Träning Hej alla bukare. har ett litet problem som ja inte kan lösa. när jag tränar min häst å vi rider i ridhuset själva så går det jätte bra...
Svar
9
· Visningar
2 297
Senast: Spider84
·
P
Träning Är det någon som kan visa hur inspänningstyglar ska sitta i longer/tömkörningsgjorden på ett bra sätt med bilder??? :bow::bow:
Svar
3
· Visningar
2 428
Senast: pinky
·
Träning Vet inte om jag lägger denna tråden rätt, flytta den annars. får jag transportera en häst i 50 mil, i ca 6-7 timmar utan att man rastar...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: åke
·
S
Träning Det är en tråd igång nu om röka eller ej hos hästen o då tänker jag genast på alkoholen... hur förhåller ni er till det? Jag såg som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 598
Senast: Underbar
·
J
Träning Idag var veterinären här och kollade min häst (pga att han snubblar mycket då jag rider) och jag fick reda på att han har dålig syn. Han...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Chappe_
·
G
Träning Kan hästar hicka? Om fallet är så. så kan min det. Aldrig hört talas om det så ville fråga ^^ om någon vet !
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Gullegrisen
·
N
Träning Min är en underbar vbl hingst på 15 år han är helt hopplös ute i skogen.. Han tar bettet för mig och vill bara dra iväg.. sen när ja...
Svar
12
· Visningar
1 401
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka