Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning vad är bra att ha för uppgifter för hästen när man löshoppar ska det va kombination/studds eller bara vanligt rättuppstående/oxer...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Donalds
·
S
Träning Tidigare var allt frid och fröjd. De två stona gick för sig och det två valackerna gick för sig. När min valack kom till stallet för tre...
Svar
7
· Visningar
1 219
Senast: Sirisiri
·
E
Träning Ett delikat problem. Vi har fått en ny ponny till stallet. När t.ex. jag går fram till min häst i hagen så kommer alltid denna ponny...
2
Svar
24
· Visningar
2 388
Senast: älgen
·
J
Träning Vet inte om jag skriver på rätt forum nu (ursäkta om jag är fel ute :confused:)... men är det någon som har bra tips på en eller flera...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: mystar
·
A
Träning Mitt hingstföl är 5 mån nu och när han är 6 kommer han att vara helt avvand. Jag ska då flytta han till en lösdrift där det går 8 föl...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Icebabe_1
·
M
Träning Min häst har för ca två veckor sedan börjat vara sur i boxen när jag grejar vid insidan av bakbenen, när jag tar på bensnörena på...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: Calazirya
·
Träning Idag gick det inte alls bra med mina små ledarskapsövningar! :( Jag har ett treårigt halvblodssto som jag på senare tid har börjat rida...
Svar
17
· Visningar
1 560
Senast: Snorpan
·
Träning Har precis kommit hem från stallet och nu är mitt självförtroende så nerkört i botten som det någonsin kan bli känns det som :( :cry...
2
Svar
26
· Visningar
2 606
Senast: Snorpan
·
L
Ridning Alla vill vi väl ha hästar som reagerar för blotta tanken. Tror vi, tills vi har prövat, och märker att vi själva tyvärr inte är lika...
Svar
11
· Visningar
1 742
Senast: lilla_mamma
·
Träning Hej! Hoppas jag slipper få någon tråkig diskussion om hur bra f.d travare är som ridhästar nu.... Undrar bara vad ni har för...
Svar
10
· Visningar
1 471
Senast: caballus
·
Träning Valde att plocka ur släpet och transportera henne själv. Fölis gick rakt på. Stod framåtvänd och ÅT hela resan. helt cool, inte ens...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: caballus
·
A
Träning När jag köpte min häst gick han på med en gång. sedan lastade jag honom vid byte av stall, gick också utan problem. Sedan var jag...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Qudexco
·
C
Träning Om han nu åkt flera gånger... Bara hem FRÅN roliga ställen dit vi ridit... 3 gånger Varför blåvägrar han nu? :confused: Det tog sin tid...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: skumpan2000
·
Ridning Jag har för en liten tid sen gått och köpt mig en damsadel. Nu tycker jag det är dags att sy mig en tjusig dräkt. Är det någon som vet...
Svar
15
· Visningar
2 822
Senast: Svartfot
·
S
Träning Har varit och kollat på en ponny till dottern som verkar helt perfekt. Den enda nackdelen är att han är lite knölig att lyfta bakbenen...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 406
Senast: break_a_leg
·
C
Träning Vilket är hästarnas naturliga miljö i \"fångenskap\"?! Vet inte var jag ska lägga denna tråd riktigt. Här på hästhantering eller på...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: TomasN
·
S
Träning Jag är medryttare till en islänning sedan 2 månader tillbaka. Han har ganska mycket trams för sig, han testar mycket och går på snedden...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Nightrider
·
Träning 6½ månaders föl. Avvand sedan 2 veckor. Går med en valack hon gått med sen hon föddes. De två är som ler och långhalm och han är helt...
2
Svar
20
· Visningar
2 478
Senast: Alexandra_W
·
Träning Vad ska man göra när man har en häst som hotar en jämt och ständigt? Så fort det inte passar henne så hugger hon i luften bredvid mej...
2
Svar
33
· Visningar
2 441
Senast: Rikkan
·
F
Ridning Jag brukar rida ett d-ponny sto.hon är ganska svårriden och det är inte ofta hon jobbar ordentligt...När man börjar rida är on stel som...
Svar
5
· Visningar
1 549
Senast: SabinaOchSara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp