Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning min häst är väldigt buffig av sig, dvs han puttar till en med huvudet (gasnka hårt). Tex när han står uppbunden och är otålig. Men även...
Svar
2
· Visningar
1 295
Senast: Hästbiten
·
V
Ridning Min ridlärare har fått för sig att det är en jättebra övning så nu har vi gjort det tre lektioner i rad. För min del slutar det med...
Svar
5
· Visningar
2 049
Senast: valborg
·
Träning Jag anser nog att den kan det, men min tränare anser att djur inte kan luras på det sättet. Vad tycker ni? 3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 816
Senast: Quell
·
S
Ridning Bents bok Ridning på Kandar och hans filmer (med dansk text och tal, om nu inte svenskt kommit ut). Jag vet också att C.E har köpt...
Svar
6
· Visningar
1 378
Senast: Zora
·
J
Träning min häst ogillar skarpt att vara själv i stallet, speciellt om det händer något utanför stallet (någon som går/kör/rider förbi) eller...
Svar
6
· Visningar
1 066
A
Träning nephthys tråd om utevistelse etc har fått mig att fundera. Hur mycket söker ni information, och hur omsätter ni denna? Vilken slags info...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: lizzie
·
Träning Med mitt brunstiga sto. Eller, ja det är väl inte hon som är problemet egentligen. Märkte i söndags hur en av valackarna som går i samma...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Lazio
·
S
Träning om hästen sparkar för att den är kittlig eller har ont??
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: sulan_88
·
Träning Hur håller ni er motivatin uppe? Ibland är jag jättemotiverad, sen när något går fel så tappar jag det. :crazy: Särsklit när mörkret...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Yrja
·
A
Träning Hej,,jag köpte ett föl nyligen och mitt sto blev helt galen när jag skulle släppa ihop dom,,hon gjorde KRAFTIGA utfall och var hemskt...
Svar
7
· Visningar
1 851
Senast: martha
·
A
Ridning Jag är lite förvirrad när det gäller hjälperna för följande övningar: * Öppna * Volt * Öppna på volt * Böjd rakt fram. i följande fall...
Svar
6
· Visningar
1 492
Senast: Ewa
·
C
Träning Om ni kommer till stallet och ser er häst i hagen. Det har småregnat hela dagen så hästen är blöt på ryggen men liksom inte kall eller...
Svar
18
· Visningar
10 802
Senast: flyingelefant
·
Träning Ska jag ALLVARLIGT ta tag i saker och ting, jag känner att jag har varit alldeles för stressad och slapp med min stackars häst ! Jag har...
Svar
2
· Visningar
901
Träning Funderar ofta på vad som skiljer mina åsikter från andras. Varför jag hela tiden är snäppet "mjäkigare" hela tiden. Har nu börjat se en... 2
Svar
27
· Visningar
1 919
Senast: Yrja
·
S
Träning Snart 3 alltså och täcke och sadel går bra MEN ryggen "skjuter" hon alltid upp, ser ut som jag vet inte vad. Har nästan alltid gjort det...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Joyride
·
K
Träning när jag skulle rida ut förra veckan, så blev det kalabalik. kort version: hästen slet sig och sprang till vännerna i hagen. :o tur att...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: kjelin01
·
E
Träning Har aldrig haft problem med att stona blir jobbiga att ha o göra med när dom blir brunstiga förrän eventuellt nu. Var iväg och...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: lil-sis
·
J
Träning Hejsan! Idag när jag vart i stallet så vart det två hästar lite längre bort som började bråka. Jag sprang dit och sade till dem, båda...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: phlikkan
·
Träning Många vill ha hjälp med ett problem men som jag ser det så är ju problemet vi ser egentligen en symptom. Om man har ett problem med sin... 2
Svar
20
· Visningar
2 010
Senast: Sammet
·
Träning Jag är i stort behov av hjälp! När jag ska tränsa den minsta shettisen så sänker hon huvudet nästan ner i marken så man står där och...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur