Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vet inte om den ska ligga här eller på NH? Jaja. :p Iallafall så verkar det som om min pålla har börjat testa mej lite igen. Köpte...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: eldhroka
·
Träning Vi har en islandshäst på sex år som vi tränar NH med. Men det problem jag haft med honom är när man ska backa! Att vifta med repet...
Svar
6
· Visningar
2 607
Senast: goliat
·
Träning Idag ska vi släppa ihop 2 års hingsten med vår 2 åriga welshmountin valack. De har gått i hagarna bredvid varandra i ca en månad utan...
Svar
9
· Visningar
1 123
Träning Har en shettis åring som hela tiden välter ut vattenbaljan i hagen. Provade med badkar o då drog han ur pluggen så allt vatten rann ut...
2
Svar
23
· Visningar
1 984
Senast: arabia
·
K
Träning Finns det några föer bukafalister som klickertränar sina hästar? Skulle vara kul att ha någon att bolla idéer och tankar med. För...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Yrja
·
P
Ridning Kombinera akademiskt med vanlig \"ridskoleridning\"? Hej. Jag har precis skaffat mig en alldeles fantastisk tränare i akademiskt. Jag...
Svar
11
· Visningar
2 080
Senast: Fifflan
·
K
Träning Har börjat träna en hel del med min lille kuse, å det går bra, men nu till problemet. jag vill att han ska kunna skritta/trava bredvid...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: kjelin01
·
Ridning Ska på min första clinic nästa helg, som fotfolk då. Nån som har något tips på vad jag ska titta extra noga på? Jag kommer förmoligen...
Svar
13
· Visningar
1 785
Senast: Liselott76
·
B
Träning Nu kan inte ha kvar Sazzie längre, hon har verkligen blivit värre än nånsin ,när jag skrev och berättade om henne här får någon månad...
Svar
11
· Visningar
1 526
Senast: ScissorHands
·
L
Träning För på sju månader har jag kört in min lilla shettis, som jag sköter! Han har lärt sig respektera människor, vilket han inte gjorde...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Tviggy1081
·
E
Ridning Plöjde igenom BBs Kandarbok igår för femtielfte gången. Lika roligt varje gång! :d Varje gång lyckas jag hitta nåt som jag inte läst...
Svar
5
· Visningar
1 865
Senast: true_blue
·
T
Träning Har en vallack som alltid varit ganska låg i rang. Sedan tre månader går han ihop med två ston varav det ena är mycket över honom i rang...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: fejko
·
H
Träning Rider en häst som kickar ibland då man borstar henne. Inte ofta. hon kan även kicka då man ska kratsa bakhovarna. När man ska sadla...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: Hannzo
·
Träning Min medryttare tycker att hästen hon lånar är lite tråkig. Han är lat och tycker inte om att springa eller att busa, vilket min stora...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Horsewhisperer
·
G
Ridning Red lektion igår för en AR/barock tränare. Det var jättekul och gick väldigt bra faktiskt. Detta var i princip min första riktigt...
2
Svar
33
· Visningar
3 066
Senast: Jegra
·
R
Träning Annars är mitt sto jävligt duktig som kan knäppa upp snännena fram på sitt täcke och gjordarna och ett bensnöre.Tack och lov verkar...
Svar
15
· Visningar
1 371
Senast: Boll
·
Träning För att bli mer liksidig som ryttare? Upptäckte igår när jag red hur otroligt ojämn jag är i mina sidor, inte konstigt att min totto är...
2
Svar
23
· Visningar
3 568
Senast: puckis
·
B
Träning Jaha, så har kylan kommit och alla elektriska stötar likaså. Frisyren påminner mer om en påfågel, håret står rätt ut och allt man tar i...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Hannely
·
Träning Behöver snabba tips på uppmärksamhetsfrämjande skrittaktiviteter som kan utföras från marken, något i stil med shettisagility, att...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: sante
·
P
Träning Ska åka och hämta ett föl som vi köpt.Fölet är ca 5 månader och har aldrig varit ifrån sin mamma.Uppfödaren säger att de alltid gjort så...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp