Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst är schitsofren. Sommartid är hon värdens trevligaste mys häst (slö och tråkig att rida), vintertid är hon en bitande monster...
Svar
15
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
H
Träning Måste bara få berätta hur stolt jag är över min lilla tjej idag. Har kört iväg henne på inkörning. Tidigare har hon bara krånglat & det...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Snorpan
·
C
Träning jag har en shettis på foder som är 2 år,jag har haft henne i 1 år.Jag har gjort det mesta jag läst mej till i NH för att hon ska få...
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: Icebabe_1
·
Träning Jeg skal hente hesten min i Polen i januar. Hesten står en time fra Berlin og skal til Oslo. Har vanlig slep med plass for to hester...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: psychogrrl
·
B
Träning Jag har lagt en tråd på juridik om vad som bör vara med i avtalet, men verkar inte få några svar. Därför ändrar jag frågan och ställer...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Calazirya
·
Träning Är de nån mer än jag som läste den superbraiga artikeln av någon vet/etolog typ i hästfynd om hur onaturligt vi håller våra hästar...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 049
Senast: Beppo
·
Träning Hur kan man få ett halvblod att få muskler? Är det bra att klättra? Men efter klättrning tog ideerna slut... finns det kanske knep vid...
Svar
9
· Visningar
9 799
Senast: Nossan
·
H
Träning Jag rider för tillfället på ridskola, och undrar hur stora krav man kan ställa på ridskolehästar när det gäller hantering o.s.v. Brukar...
Svar
10
· Visningar
1 447
Senast: Gul22
·
C
Träning För ca 1,5 mån sedan köppte jag ett 9 årigt vbl sto. Hennes bakgrund ser ut så att hon har blivit tävlad tills hon var 5-6 år och fick...
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: martha
·
Träning hejsan! Jag och min syster har 4 islandshästar, de brukar gå på vila i januari tillsammans med ca 20 andra islandshästar i en jätte stor...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: AlexH
·
F
Träning Fundering om \"breddning\" av häst Undrar om det är fler än jag som tycker att en häst som kanske inte blivit så mkt riden, fått dåligt...
Svar
8
· Visningar
1 719
Senast: Mitrolle
·
P
Ridning När kan man börja med öppnor och slutor i skritt? Hur många steg ska man kräva i början?
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: Spider84
·
T
Träning Hej hopp! Någon som har läst artikeln i senaste Hästfynd om Dr Hiltrud Strassers teorier om modern hästhållning. Hon sågar i princip...
Svar
7
· Visningar
1 419
Senast: Carolrita
·
Träning Min häst ska ha "total" boxvila i fem veckor. Inga promenader. Dock kommer hon att få gå i boxhage eftersom hon har svårt att vara...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: Elisabet
·
H
Träning tänkte bara höra efter, när börjar man rida in unghästen som ska gå 3 års testet? och hur tränar man upp dem inför denna uppgift på...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Jarrah
·
Träning eller är det jag som är fjantig? :crazy: Har inte hoppat sådär jättemycket med Miran sen jag köpte henne... mest småhinder ett par...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Vad bör jag göra om jag leder en unghäst och hon liksom vill tränga sig framför mig hela tiden? :confused: Hon låtsas inte om som om jag...
Svar
10
· Visningar
1 172
Senast: Domaren
·
M
Träning JAg stod ute nu i paddocken och bara smekte henne över kroppen, sen kom jag på att om jag ska testa "slickande kotungan" inom ttouch och...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: Dainty
·
S
Träning Till sist höll jag på att börja tjuta, var så jäkla förbannad. När vi åkte hemifrån stallet gick hon in direkt och lektionen gick super...
Svar
19
· Visningar
1 763
Senast: angelaL
·
F
Träning Hej! Är det någon som har några bra tips till ledarskapsövningar! Om man nu säger så?? T.ex. för att verkligen visa hästen att det e...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Faust
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp