Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min 9-åriga halvblodsvalack har drabbats av transportskräck. han går in själv i transporten men efter bara några meters körning är han...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: kopparberg
·
A
Träning Har mer eller mindre slutat rida pga där jag red så fanns de inga träningsmöjligheter. Och finns det inga träningsmöjligheter så är det...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: syrran
·
S
Träning Hejsan! Jag rider en helt uuunderbar D-ponny som är hur go som helst, :love: Men när ja ska sadla blir han jätte irriterad. Han lägger...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: sara89
·
G
Träning Kom på att jag bara måste fråga: Är det någon här som tagit in hästen i sitt eget hem - som en hund eller katt, eller bara på kort...
2
Svar
39
· Visningar
4 421
Senast: Pysen
·
D
Träning Min häst kan vara väldigt jobbig ibland! Han och jag funkar bra ihop och vi har inga större kommunikationsproblem, han lyssnar och vi...
Svar
9
· Visningar
1 300
Senast: Magnum
·
S
Träning Jag vill lära mig mer om NH och vad passar väl bättre än att vända sig till de redan frälsta? ;) För den som bara skrapat på ytan men...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: LIA
·
A
Träning (Jag vet inte var jag ska l'ägga tråden,- så jag lägger den här så får ni flytta den :angel: ) Det är så här att jag har ett...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Asterix
·
T
Träning Min unghäst har börjat "krama" mig, dvs att han gärna lägger hela halsen runt mig när jag står vid bogen. Sen snusar han lite. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 476
Senast: lie
·
Träning I måndags fick jag hem en ny häst. Hon är ett vbl sto. f. 00, svart(dvs mörkbrun) Namnet är Tina Trotting=). Tina har inte blivit...
Svar
16
· Visningar
1 468
Senast: MaRomer
·
Träning Vad ska man göra åt knutor i sadelstaden? Läste i min gamla veterinärbok att hästen ska tas ut ridning och daglig rengöring av knutorna...
Svar
3
· Visningar
1 777
Senast: Whirlie
·
Träning Hejsan! Jag ska antagligen få en problemhäst (en häst med problem;) ) att rida till och skulle vara jättetacksam om ni kan ge mej lite...
Svar
11
· Visningar
1 238
Senast: Arwyn
·
A
Träning Hej ! Jag undrar om ni vet någon kurs, eller vart man kan lära sin häst cirkuskonster ? :banana: /Jessica
Svar
5
· Visningar
1 646
Senast: ASKAPLASKA
·
Träning Jag har en varmblodig fd travare på 9 år. Han är undervar att rida, lyssnar bra på små tygeltag och skänklar. Jag funderar på att börja...
2
Svar
22
· Visningar
2 115
Senast: Piraja
·
Ridning Jag har länge tänkt att vi kanske kan lägag ut bilder på vad vi gillar, efetrsom vi alla kanske inte har samma ideal. Det kändes...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 457
Senast: mazarein
·
K
Träning Har ett litet problem med min nya pålla- men som lätt kan bli till ett stort problem. Det är nämligen så att hon har väldigt svårt för...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: star moone shine
·
Träning Finns det något medel, huskur eller nåt som man kan ge en hingst för att minska hormonerna och lugna ner honom? Munkpeppar har jag...
Svar
12
· Visningar
3 234
Senast: PrittePuff
·
G
Träning Jag ska börja hjälpa en tjej att hantera henne unghäst som är 1½ år, nybliven valack. Han har en förmåga att sprätta lite med frambenen...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: zillax89
·
J
Träning Ska nu flytta min foder ponny till ett ställe där dom har lösdrift.. Jag är ingen erfaren person på det området. fattar hur det funkar...
Svar
8
· Visningar
828
Senast: Horsegirl_1991
·
Y
Ridning Dessa frågor har till viss del diskuterats i tråden ”Är sitsen viktigare än kännedomen om hästen?”. Men efter den tråden och särskilt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 597
Senast: Yrla
·
Träning Min stackars Nova blir rädd för allting som inte ser ut som det brukar och när hon väl blivit rädd så stannar rädslan kvar även om vi...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30