Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Jahapp, jag var lycklig när jag hittade mina vinterkängor från Merrell. Stabila, vattentäta och extremt bekväma. Nu är det tyvärr för...
2
Svar
26
· Visningar
1 759
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver lite tips! Blev med Ford Focus (03:a) i helgen och behöver tips på hundbur. Vill självklart ha en krocktestad och skrammelfri...
2
Svar
21
· Visningar
2 877
Övr. Hund Hej. Behöver lite tips och råd hur man ska lära hunden att sluta tjuva grejer hemma. :cool: Vi fick igår hem en 5 årig samojed tik...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 499
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Finns det någonstans i landet dessa hundrastgårdar fungerar problemfritt? Jag är i två olika städer och har enstaka gånger varit i...
Svar
13
· Visningar
1 397
·
Hundavel & Ras Inför SBKs Kongress 2015 ligger ett förslag från Förbundsstyrelsen som heter "Revidering av bestämmelser för mentalbeskrivning av hund...
Svar
10
· Visningar
2 116
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ...
2
Svar
24
· Visningar
5 245
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund Jag träffade en väns 8månadersvalp förra veckan. Trevlig hund, men det visar sig att hon har ett rejält resursförsvar mot andra hundar...
Svar
5
· Visningar
863
Övr. Hund Efter att ha kämpat länge med att lära tollaren stå från sittande, för rallylydnadens skull, blev det helt plötsligt enkelt när jag kom...
Svar
7
· Visningar
850
Senast: Emminsky
·
Hundhälsa Vad säger uppfödarna/de kunniga här? Har ni haft hundar ni röntgat om och fått annorlunda resultat? Har ni haft hundar med C/D/E-höfter...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: mazariin
·
Hundhälsa Vilket är det bästa torrfodret till en dvärgschnauzer som behöver gå ner i vikt och sedan hålla den vikten hyfsat bra. Jag är i...
Svar
8
· Visningar
2 659
Senast: Kibani
·
Övr. Hund Har någon av er varit med om att en tik påbörjat löp (med blod) och avbryta det (på grund av stress/annat) för att sedan påbörja igen...
Svar
10
· Visningar
2 621
Senast: Lizans
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hund som väldigt lätt får svamp mellan trampdynorna, brukar använda cortimyk så blir det snabbt bra. Men nu funderar...
2
Svar
20
· Visningar
9 377
Senast: marsve
·
Hundhälsa Enligt en artikel i svensk jakt stämmer inte innehållsförteckningen i hälften av testade färskfoder...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 216
Hundavel & Ras Min jaktlabbe börjar bli till åren, och det är hög tid att tänka på nästa hund. Jag är jättenöjd med jaktlabben som ras, men vill ha en...
2
Svar
29
· Visningar
3 341
Senast: Sikta
·
Hundhälsa Är inte speciellt hemma i ämnet men jag hörde talas om en (enligt berättaren) ny metod för att kunna bestämma HD-grad. Kände mig...
Svar
7
· Visningar
966
Senast: fetange
·
Hundhälsa Hej Jag blir tokig av att gå i vardagen och lunka - familjesituationen innebär att inget, någonsin blir gjort (läs de väntar hemma efter...
Svar
11
· Visningar
854
Senast: hagel
·
Hundhälsa Jag har de senaste två åren gett färskfoder till min hund. Det är inget problem så, men tycker det är lite kladdigt att hantera...
Svar
16
· Visningar
1 489
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Jag har ju inte haft hane tidigare men min 7-åriga labbe har kleggig snopp. Har spolat med förhudsrens och hoppas att det blir bättre...
Svar
12
· Visningar
6 252
Senast: russinbulle
·
  • Omröstning Omröstning
Hundhälsa Jag och min familj har haft väldigt många hundar under årens lopp, och med undantag för min svägerskas 13 år gamla cocker, som nyligen...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 615
·
Övr. Hund 17 veckor gammal imorgon. Och nu är hon en border collie :love: Notera hur hon tänder till allt eftersom. Svansen börjar med en käck...
2
Svar
37
· Visningar
3 013
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar