Hur sitter klövjeväskan?

Haha :D
Jag kan bidra med en liknande frågeställning :angel:

Jag har en Julius K9-sele till Ladda, som jag köpte ett par väskor till. Frågade Stefan Rosén när jag var där om han trodde att ett par väskor kunde sitta bra på den selen med tanke på hur den ligger på henne osv, och han trodde att de skulle göra det - men svårt att svara utan att ha sett dem på så klart.

Vi har lite planer på att vandra nästa år, och tills dess tänkte jag mest använda dem som ett komplement till den andra träningen.

Så som jag har förstått det ska hunden ha mitten av väskan typ över armbågen, men utan att väskan tar i armbågen när hunden rör sig. Vikten ska vara framåt, dvs det är viktigt att väskan inte blir baktung, och att det är viktigt att väskan är stilla på hunden när den rör sig.

IMG_1427.jpg

Laddas ser ut så här på, och jag är nöjd med placeringen av den. Däremot är jag lite orolig över att det ska bli bakvikt i väskan eftersom den hänger väldigt horisontellt, nästan lite mot bakvikt. Men eftersom jag inte lastar tungt och vi inte använder den mer än någon gång i veckan så tänker jag att så länge jag är noggrann med att "palla upp" i bakdelen och lägga vikt fram så borde det inte vara några problem.
Jag har vinklat den mera "framåt/nedåt" efter att denna bilden togs, så det borde vara lugnt.
Men som sagt - en hel vetenskap :p
Lustigt, jag var nyss ute på en promenad med vovve i selen + väskor och funderade lite över samma sak.
Men så tänkte jag att om vi använder den någon gång i veckan och sedan skall han få bära sin egen mat när vi ska på vandring (typ 3 dagar) så tror jag nog att han fixar det i den där. Tänker att om vi vill vandra mer och längre och han ska bära tyngre så kan man investera i en med större väskor.

Jag har en Kurgo som har en stadig och bred yta som ligger an mot hunden. Dock kan jag tänka mig att väskorna är lite små om man faktiskt behöver lasta in viktiga grejer. Vi har mest burit vikter med Boxern...
Kurgo-Wander-Pack-Back-2.jpg

Jag har en Kurgo som har en stadig och bred yta som ligger an mot hunden. Dock kan jag tänka mig att väskorna är lite små om man faktiskt behöver lasta in viktiga grejer. Vi har mest burit vikter med Boxern...

Såg ju riktigt enkel och trevlig ut - likaså ett helt ok pris (för mig som bara ska ha det för träning, inte för att frakta något).

På bilden tycker jag att den ser ut att sitta dåligt, men den har säkert tomma väskor. Med lite tyngd i ligger den jättebra, i alla fall gjorde den det på boxern. Man kan justera selen och väskorna på många sätt också.

Jag beställde från e-bay, uk.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka