Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Min dvärgschnauzer blev förra veckan behandlad mot rävskabb och min fundering nu är om jag skulle förstöra pälsen om jag rakade ner...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: igbest
·
T
Hundhälsa Hej Vad gör ni dessa dagar när människor håller fest med fyrverkerier? Min Greyhound är så jätta rädd att han skakar och vill inte ut...
Svar
19
· Visningar
1 894
Senast: angelwings
·
Hundhälsa Lite underlig fråga, men jag vill veta hur länge det tar innan en död hund börjar lukta? Jag förstår att mycket hänger på väder och...
Svar
5
· Visningar
4 003
Senast: Meanwhile
·
Hundhälsa Vid 6 års ålder drabbades en av mina hundar av DCM, dilaterad kardiomyopati. Hon svarade hyggligt på medicineringen, Vetmedin och Furix...
Svar
8
· Visningar
7 166
Senast: Sol
·
Hundhälsa Hittade idag en återförsäljare av klass färskfoder endast 2 mil hemifrån. Jag har ju länge velat gå över iaf delvis till färskfoder så...
Svar
14
· Visningar
4 442
A
Hundhälsa Igår fick min älskade Zacha somna in blott 9,5 år. Jag kan inte sluta att gråta och förstår fortfarande inte att hon är borta. För...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: Berin
·
Hundhälsa Jag har en 11 månaders BC tik. Hon hade sitt första löp för 2 månaders sedan. Nu funderar jag på om jag ska sterilisera henne. Då hon är...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 109
Hundhälsa Någon som råkat ut för detta? Har en nyparad tik som jag tyvärr tror fått noskvalster, även en av de andra hundarna (som började)...
Svar
2
· Visningar
2 505
Senast: Lenis
·
Hundhälsa Jag har lite funderingar över hur mitt och hundarnas nyår ska bli som mest smärtfritt, och behöver bolla lite. Min äldre hund är rädd...
Svar
8
· Visningar
1 528
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Nu är det snart dags för Brownies allra första nyår, så tänkte helt enkelt höra om ni har några bra tips inför detta? :) Vi kommer...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: Kivina
·
Hundhälsa I morse gick vi ner till sjön på morgonpromenad. Husse kastade R:s älsklingsboll som flög långt och försvann ur sikte. R kutade efter...
2
Svar
26
· Visningar
11 398
Senast: Zantha
·
K
Hundhälsa Hej, har en mindre blandishund på snart 10 år med patella luxation med grad 1 på ena benet och grad 2 på andra benet. Hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 086
Hundhälsa Hej käre buke! Jag är lite kluven. Det är så att för ca 3 v sen så fick min mamma va hundvakt åt min 7 månaders i en vecka. När jag sen...
Svar
19
· Visningar
3 186
Senast: tessiem
·
Hundhälsa Skulle vilja veta ifall någon här har någon form av erfarenhet av glaskroppsframfall och ärftligheten. Roade mig med att kolla runt på...
Svar
13
· Visningar
4 683
Senast: Hemskehansson
·
Hundhälsa Unghunden fick nog något i ögat sist vi jagade, höll koll på det och kunde inte se någon skada. Hon verkade inte särskilt bekymrat över...
2
Svar
23
· Visningar
6 514
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Då jag misstänker att min hund har eller åtminstone har haft urinvägsinfektion ska vi åka till veterinären imorgon och utforska detta...
Svar
5
· Visningar
4 212
Senast: Libra
·
Hundhälsa Förutom bra dragsele som ska införskaffas så fort jag har pengar, så har jag testat smått med hunden i spårsele, han verkade tycka det...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Ravishing
·
J
Hundhälsa Jag har en Amstaff/Ambull tik på snart 9 månader. Vi har ett ganska stort problem som jag känner att jag gärna vill veta andras...
2
Svar
25
· Visningar
4 989
Senast: soom
·
Hundhälsa Har en 7 årig schäfer madame som i våras började halta till och från på vänster fram, typisk "stelhets hälta", dvs haltade de första...
Svar
10
· Visningar
4 201
Senast: Lizah
·
Hundhälsa Kommer i morgon att ringa veterinären. Då de har telefon tid 7.30-9.00. Har en schäfer tik som om och om igen får urinvägsinfektioner...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: Lizah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka