Sv: Sträckning??? Eller - de dåliga höfterna...?
Skönt att det går bättre. Ett tips i all välmening - låt bli all bollkastning i fortsättningen. Tvära kast och inbromsningar är helt galet slitigt på dåliga höfter och ger mer skada än nöje för en hund som har ledproblem och ont.
Motion med lugn uppvärmnining och "mjuka" aktiveringar är viktigast
Uppdatering!
Vovven mår betydligt bättre idag; igårkväll vågade han knappt kliva upp i sängen, han var tydligt rädd för smärtan. Men idag visar han i stort sett ingenting!!! Jag håller honom lugn så gott jag kan, det blev koppelpromenad i morse och han lär inte få rusa omkring och härja än på ett bra tag. Men han rör sig obehindrat och den där låga, rädda uppsynen är försvunnen. Man kan gnugga honom på länden utan att han gnäller och i morse studsade han ut och ville hämta tidningen!
Så, jag har uppskjutit veterinärbesöket, han ska in och vaccineras om nån dag och börjar han inte markera alls innan dess får det vänta.
Jag håller tummarna att han bara sträckte sig igår, eller fick nån typ av smäll (typiskt att enda gången han skadar sig, befinner man sig runt hörnet och ser inte vad som hände!!), som går över av sig självt. Som han skrek kunde man tro att hela höftleden hoppat ur, men hade det varit en verklig skada, borde han väl ha visat smärta även idag?
Skönt att det går bättre. Ett tips i all välmening - låt bli all bollkastning i fortsättningen. Tvära kast och inbromsningar är helt galet slitigt på dåliga höfter och ger mer skada än nöje för en hund som har ledproblem och ont.
Motion med lugn uppvärmnining och "mjuka" aktiveringar är viktigast