Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hunden överlevde...Gudskelov Men han blev akutop,och har ett väldigt långt ihoppsytt sår under hela buken. Detta har svullnat upp...
Svar
12
· Visningar
3 973
Senast: nilie
·
Hundhälsa Vi tillbringade hela lördagen ute i skogen och rätt som det är börjar hunden halta. Jag vet inte vad som hände mer än att han blev...
Svar
4
· Visningar
2 279
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Jag har en cavalierdam på 11 år som jag har lite svårt att lyckas aktivera. När hon var yngre tränade vi både freestyle och agility och...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: Aslan
·
Hundhälsa Jaha ja första vetbesöket utöver vaccinering gjort. Och jag har ett "öronbarn" tydligen. Så hur förebygger ni? Öronrens hjälpte ju...
2
Svar
26
· Visningar
4 327
Hundhälsa Hur har ni introducerat era små nytillskott till era hem? Vad kan/finns det något extra bra sä'tt att introducera valpen till ert hem...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Enya
·
Hundhälsa Märkte igår att vår hund, 7 år, läckte från snoppen, lite blodblandat. Var slö. Febrig. Var inne idag hos veterinär, där de...
Svar
19
· Visningar
5 669
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Har en schäfervalp på snart 6 mån som kliar sig väldigt mkt, naggade bort pälsen på ett knä så han hade en kal fläck men huden var fin...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: zitrus
·
B
Hundhälsa Hej har en fransk bulldog valp (12 veckor nu) som precis fått diagnosen grav Pulmonalis stenos, upptäcktes på en rutinkontroll förra...
Svar
3
· Visningar
3 850
Senast: Bulten
·
Hundhälsa Igår när jag klämde igenom min vorsteh tik hittade jag en knöl i ena juvret mellan frambenen. Tänkte då att ja, men det är kanske en...
Svar
15
· Visningar
12 861
Senast: belladonnas
·
Hundhälsa Jag ska köpa en rosa eller gul lifeguard Hurtta sele och jag har tidigare använt Nomesele till henne och en annan sort (inte y-sele)...
Svar
7
· Visningar
2 248
Hundhälsa Min hudn har som sagt vart halt under en tid nu och det har blivit 2 veterinär besök och sist även plåtar på tassar/handleder. Fick...
Svar
2
· Visningar
2 926
·
F
Hundhälsa Vad anser ni anses vara en oacceptabel hundhållning? Anledningen till att jag frågar är en bekant som enligt mig har en väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Senast: yennork
·
Hundhälsa Detta gäller en beligsk vallhund som är 8 år. Sen 2-3 dagar tillbaka har han en stor ca 5x5 cm stor böld/knöl på benet, den är inte mjuk...
Svar
1
· Visningar
1 796
Senast: Kilauea
·
J
Hundhälsa När jag kom hem från min semester och hämtade min hund hade han fått ett sår på benet. Enligt min farmor som passade honom så tror hon...
Svar
2
· Visningar
1 182
Senast: jappisen
·
Hundhälsa Hur lätt bränner sig hundar? Behöver man ha koll? Har en vit kille som är rosa kring ögon nos och mun, idag har det varit strålande...
Svar
4
· Visningar
2 808
Hundhälsa Hur ser våtexem ut? Min valp har fått kliande plitor på insidan låren. De ser ut ungefär som små finnar. Han gnager en del på dem när...
Svar
10
· Visningar
3 211
Senast: Gabbi
·
Hundhälsa Ska ta en tripp från västkusten in till Oslo. Ser att jag måste avmaska. Måste detta göras av veterinär eller hur ska jag intyga...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Apollo
·
Hundhälsa Vad kan det vara? Utslagen ser ut som små finnar och hunden kliar sig, ca 5-7 st. Pälsen ser även glesare ut där (halsen). Kan det vara...
Svar
17
· Visningar
18 569
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Jag köpte en valp från en kennel som vet.besiktades UA innan köp. Jag hade hunden i ca 10 mån i min ägo sen var han tvungen att avlivas...
2
Svar
28
· Visningar
6 266
Senast: Amk
·
Hundhälsa Ni som är foderkunniga. Vad anser ni om att ge Vom og hundemat till valpar? Det rekommenderas väl att inte ge en högra Ca/P-kvot än...
Svar
11
· Visningar
4 150
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025