Oacceptabel hundhållning?

Sv: Oacceptabel hundhållning?

Jag har aldrig stött på seriösa uppfödare som sänker priset på valpar som inte blir sålda.

Men det har jag gjort ett antal gånger!! En av "mina uppfödare" har väldigt goda ord om sig. hon brukar sänka när hon har en valp kvar eller två. Jag ser heller inget fel i detta, varför skulle inte en seriös uppfödare kunna sänka priset på sina valpar...??
Min syster sänkte från 10000:- till 8000:- (hon fick 12 valpar och det är inte lättsålt). Ibland är man realist, valparna blir äldre , och ju äldre dom blir ju svårare är det att sälja dom anser jag.

Sv: Oacceptabel hundhållning?

Hänger inte med riktigt...

Men finns det reggade hundar i skk, så anmäl till dom. Man får inte föda upp blandras samtidigt som renras.. Och vet skk att det var tjuvparning med ev två hanar...
Ring, maila skk, så lär de ta kontakt med den sk uppfödaren..

Men är en sådan "uppfödare" det minsta intresserad av SSK? Visst, några av hundarna är reggade, men jag tvivlar starkt på att "uppfödaren" bryr sig om att regga sina valpar.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 066
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
12 019
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 872
Senast: Hedinn
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 467
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar