Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Jag blev ju oförhappandes med tikvalp för sex veckor sedan och min hanhund är i puberteten. Jag gissar att tiken kommer i löp för första...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 289
Senast: Lejonelle
·
Hundhälsa Hej! Har en PRT på 4 år. Jättetrevlig och orädd hund som aldrig varit sjuk i annat än en, nu botad ögoninflammation. Men hon är extremt...
Svar
12
· Visningar
3 337
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Har varit hos vet med Ladda idag, och hon har förmodligen noskvalster. Interceptor är restat, enligt veterinären sedan typ två år, och...
Svar
7
· Visningar
2 540
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Dafne har stått på 10 mg Prednisolon (1 mg/kg/dag) i sex veckor för misstänkt autoimmun sjukdom (se...
Svar
6
· Visningar
11 247
Senast: pretsco
·
Hundhälsa Medför det någon extra risk att vara kullens minsta, medicinskt alltså? Vad jag kan se bilder så är det inte påtagligt mindre än sina...
Svar
11
· Visningar
12 287
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Efter många olyckliga händelser, så är min lilla hund totalt skräckslagen för inför dessa ljud. Började med att några tonårsgrabbar sköt...
Svar
7
· Visningar
1 502
Hundhälsa En del av svaret på ovantsående fråga trodde jag var att de skiljer i kalcium fosforkvot och energi och protein nivå. Eftersom jag har...
Svar
3
· Visningar
3 385
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa "Men de anade att allt inte stod rätt till eftersom hunden var försedd med ett rumänskt hundpass och dessutom verkade betydligt yngre än...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Jag upplever min vuxna tik som mjuk, förarvek och osäker/försiktig med andra hundar. Med andra hundar av samma ras, som hon fått lära...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: Skugga
·
Hundhälsa Min hund kräktes rejält natten mellan sön-måndag. Sedan har det varit lugnt fram tills idag. Frukosten fick han behålla men han kräktes...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Vi har haft våran labrador tik i snart en månad (hon är 4a år). Klorna var klipta veckan innan vi fick hem henne. Hur ofta klipper ni...
Svar
15
· Visningar
890
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Hej Vi köpte Canagan chicken hundmat idag. Vet någon hur jag omvandlar gram till dl? Missade att be om mått.
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: Zengla
·
Hundhälsa Jag har en hane som har visat sig ha ont i underredet sas. Han utreds för detta hos veterinär. Nu fick han ont i en tass också, trampade...
Svar
13
· Visningar
3 951
Senast: Narcissa
·
Hundhälsa Nu är jag nära paniken. Prinsessans juvertumörer växte och behövde åtgärdas. I samband med det blev veterinären upprörd över hennes...
Svar
18
· Visningar
2 948
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Eftersom vi har en galen valp i huset som gärna hänger i halsen på de vuxna hundarna ska jag byta fästingmedel från Scalibor till...
Svar
2
· Visningar
739
Hundhälsa Hej alla kunniga och erfarna! Nu behöver jag lite hjälp och råd. Vår 6månaders Bichon havanaiskille har alltid varit småkinkig/...
2
Svar
27
· Visningar
2 348
Senast: canine
·
Hundhälsa Våra kompisar har ett kullsyskon till vår hund som tunnat ur. Han äter idag brit care junior som ligger på 28% protein och 14% fett. Är...
Svar
5
· Visningar
877
Hundhälsa Är det någon som har provat Braveco mot fästingar? I såfall, några biverkningar?
Svar
2
· Visningar
2 498
Senast: dekkie321
·
Hundhälsa Min hund har varit lite kladdig i ögonen ett par dagar, främst på mornarna men även mitt på dagen ibland. En bekant till mig...
Svar
8
· Visningar
29 196
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Har läst lite om vattensvans här, och undrar vad det är, hur det blir så och hur man kan se om hunden har fått vattensvans? Vi bor vid...
Svar
2
· Visningar
1 804
Senast: Marno
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10