Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Vår 7-åriga rottweilertik har skadat korsbandet, vet ej ännu hur illa men vi ställer in oss på att det blir operation. Remiss är skickad...
Svar
4
· Visningar
2 742
Senast: Kivina
·
Hundhälsa Finns det någon som har erfarenheter av vattensvans som kan ge lite råd kring detta? Min labbe är en omplacering som jag vet har haft...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Marno
·
Hundhälsa Har en fundering. Våran 1,5åring har samma beteende varje morgon. När han börjar vakna så torrkräks han, dvs. kräks men det kommer...
Svar
6
· Visningar
9 769
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Aug 2011 fick vi hem William från Irland. Han var friskt och hade fin päls men trampdynorna var hemskt torra och fnasiga med en del...
Svar
2
· Visningar
6 782
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hejsan, jag fick igår hem en 2 årig tik av liten ras som är väldigt rädd och osäker för både människor och hundar. Skulle gå ut på...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Jag ska ringa veterinären i morgon om hon inte blivit bättre. Min lilla hund har varit halvdålig i magen och spyr sen i onsdags, hon är...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Detta är min första valp och jag har massa prestationsångest. Så här behövs massa valpråd från kunniga hundmänniskor :-) Det är...
Svar
8
· Visningar
4 985
Senast: siba
·
Hundhälsa Jag har en 9-årig okastrerad hane (blandras, labradorstorlek om det har någon betydelse) som aldrig har haft några "problem" med att...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: bejkonfis
·
Hundhälsa Hej! Jag har en blandras tik på 5 år. På promenaderna så börjar hon alltid lägga sig platt på vägen och vägra röra sig. Jag har sökt...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Enny
·
Hundhälsa Hej allihopa! Jag har länge väntat på att det här med drömmar/mardrömmar ska gå över på vår lilla tollartjej. Hon är nu drygt 4...
Svar
13
· Visningar
5 296
Senast: startpompe
·
Hundhälsa Det går bra nu! För 2,5 mån sen blev hunden attackerad av en annan hund och blev biten på buken och fram på bogen (om det nu heter så på...
Svar
15
· Visningar
3 571
Hundhälsa Det har nu blivit så att jag ska skicka iväg försäkringspapperna. Men har lite svårt för att fatta vissa saker... Vad är min hunds...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: pretsco
·
Hundhälsa Upptäckte för uppskattningsvis 2 veckor sedan att ena hunden har en svullen lymfkörtel i ena bakbenet (den som sitter baksida lår). Har...
Svar
1
· Visningar
4 294
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Paniken när man inte hinner med, och ens älskade valp satt något i halsen. Jag har en 10 veckors valp, en chihuahuablandning. Hon åt...
Svar
4
· Visningar
1 287
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Jag har nu de senaste dagarna funderat över om min tik har antingen hoppat över löpet, haft ett tyst löp (hur funkar det egentligen?)...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Gammelmannen på snart 11år blev huggormsbiten förra söndagen. Så pass illa att veterinärerna tror att ifall han varit inne 1h senare, så...
Svar
4
· Visningar
739
Hundhälsa Våran lilla grabb piper (inte alltid men oftast) när han lägger sig ner, samtidig tittar han mot bakbenet och börjar slicka och "bita"...
Svar
5
· Visningar
2 089
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Har en 8-årig finsk lapphundstik, som plötsligt började dricka jättemycket vatten och kissade mycket.Betedde sig underligt så jag tog...
Svar
11
· Visningar
3 572
Senast: miess
·
Hundhälsa Idag blev jag biten av hund i benet så att det gick hål och blev ett rejält blåmärke. Det märkliga med detta var att hunden -som jag...
Svar
6
· Visningar
4 555
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Ännu en tråd om vår tasskada... Q hanterar sin vila jättebra, han river inte lägenheten och går inte bananas på något sätt. Men vi vill...
2
Svar
22
· Visningar
2 346
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30