Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 953
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Eller på andra offentliga platser, hur tänker du då? Satt på ett utefik häromdagen och såg en man ge sin hund vatten från sitt eget...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej på er! Önskar få synpunkter och tips på vad man kan göra när ens ena hund inte vill gå på promenad i området där jag bor? Åker jag i...
Svar
7
· Visningar
5 809
Senast: Rialavargen
·
Övr. Hund Det är så att jag ska hämta en hundvalp utomlands i september. Det är första gången som jag flyger med en hund, så jag har naturligtvis...
Svar
18
· Visningar
3 108
Senast: super
·
Hundhälsa Blivit varmt nu i dagarna igen, behöver köpa en till kyldyna till hunden att ligga på. Har två av olika märken, en super och en som inte...
Svar
4
· Visningar
477
Senast: Hippocampus
·
Övr. Hund Hej! Jag skulle behöva tips och råd; Jag har en tik (retriever) på 10 år. När hon var valp lekte hon med andra hundar utan problem...
Svar
12
· Visningar
1 576
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Jag har oftast hundarna i midjebälte om vi går längre än vanliga rastningsrundor, hundarna har då nomesele. Nu har Bessie insett att det...
2
Svar
24
· Visningar
3 414
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag är SÅÅ sugen på att skaffa ny hund:bump: Det har kommit kommentarer från min omgivning att "Du kan ju skaffa hund trots att du...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 675
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vår hund är plötsligt och uppenbart hes. Hon är väldigt pipig/gnällig i vanliga fall och kommunicerar de flesta sinnestillstånden...
Svar
6
· Visningar
7 612
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Dygn 56 och nu tycker fauvebanditerna att de är färdigbakade :D Otåligast på att möta världen var en liten tik
5 6 7
Svar
128
· Visningar
15 680
Senast: Dammtuss
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en portis. Tror jag. Jag upplever dock att det finns väldigt skilda åsikter om rasen - antingen att de är goa, glada...
Svar
2
· Visningar
1 278
Senast: farin
·
Hundhälsa Skriver detta med tungt hjärta. Det här kommer bli sista sommaren för min älskade basenji. Hon blir 14 i år och börjar bli dålig. Än så...
Svar
18
· Visningar
1 718
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Min älskade vän lämnade mig för två år sedan. Det har tagit såhär lång tid att bearbeta sorgen efter honom. Han fick ett bra och långt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 444
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min hund är ett år och tar hoppsasteg med bakbenen, lika ofta höger som vänster. Det började för tre månader sen och hände bara ibland...
Svar
7
· Visningar
1 804
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Den ena hunden slickar den andra i munnen som besatt. Stoppar hela huvudet in i munnen på den andra trots att den andra hunden morrar...
Svar
3
· Visningar
4 554
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Jag misstänker att min hund har svamp i tassarna. Jag råkar ha hemma Douxo pads, kan jag testa att tvätta med dem? Bör jag sätta tratt...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: Lavine
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 433
Övr. Hund Jag upplever det allt vanligare att folk skaffar hund som egentligen inte har råd att ha hund. Alltså menar inte att de plötsligt blivit...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 108
Hundhälsa Kort sammanfattning: På morgonpromenaden vill Bruce äta gräs, han är mer intresserad av att äta gräs än att nosa runt eller göra sina...
Svar
14
· Visningar
6 181
Senast: EZMK
·
Hundavel & Ras Jag har en fråga som jag undrar om någon av er kan hjälpa mig med 😊 I en ras där valparna föds med rosa/ljusa trampdynor/klor/nos som...
Svar
4
· Visningar
3 535
Senast: Fisherling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar