Bilbur i baksätet

Jag tänker att om man ändå inte behöver baksätet (en bur tar ändå upp hela baksätet) så fäller man kanske ner sätena, så att buren kan ställas ordentligt och framför allt sättas fast ordentligt.

Vad jag förstår så är bilen en kombi, så varför ska buren in i baksätet? Varför inte i kombiutrymmet?
För att bagageutrymmet tas upp av en stor borzoi som inte kan vara på något annat ställe än i bagaget och om man ska dela av bagaget i två delar med mellanvägg så att labben får plats där bak också så blir det för litet för borzoien, han behöver hela bagaget själv och åker med lastgaller framåt, så det går inte att lägga ned baksätena på ett bra sätt.

Ni som har bur i baksätet på bilen, hur har ni spänt fast dem? Tänker i första hand på burar av lite större modell där säkerhetsbältet inte räcker till.

Överväger att köpa en bur till sambon och hans labbe i julklapp men funderar lite på hur man löser säkringen på bästa sätt.

Kan inte ni visa bild på hur ni gjort?

Vad är det för bilmodell och årtal?

För att bagageutrymmet tas upp av en stor borzoi som inte kan vara på något annat ställe än i bagaget och om man ska dela av bagaget i två delar med mellanvägg så att labben får plats där bak också så blir det för litet för borzoien, han behöver hela bagaget själv och åker med lastgaller framåt, så det går inte att lägga ned baksätena på ett bra sätt.
Men om ni plockar bort baksäten och fäller ner ryggstödet?pch har last galler bak och bakom framsätena. Då ryms ju båds utmärkt. Och om man vill så går det ju att dela av hela utrymmet i två delar och ha två grundar bak.

Men om ni plockar bort baksäten och fäller ner ryggstödet?pch har last galler bak och bakom framsätena. Då ryms ju båds utmärkt. Och om man vill så går det ju att dela av hela utrymmet i två delar och ha två grundar bak.
Problemet kvarstår dock att det är extremt svårt att minimera hundens synintryck om den inte sitter i en bur. Orkar inte hålla på och bygga någon slags koja med filtar för alla fönster osv för att en av hundarna inte ska kunna se ut.

Problemet kvarstår dock att det är extremt svårt att minimera hundens synintryck om den inte sitter i en bur. Orkar inte hålla på och bygga någon slags koja med filtar för alla fönster osv för att en av hundarna inte ska kunna se ut.
Jag knipsar fast tyg med klädnypor

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
661
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 005
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 601
Senast: Migo
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 165
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30