Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har försökt kolla runt lite efter riktlinjer på vad som är max storlek på häst i mitt stall, men inte hittat nåt! Så nu frågar jag er...
Svar
5
· Visningar
1 134
Hästmänniskan ...på enklaste och rimligaste sätt.. Har en liten vägstump, typ 10 meter, från vägen till ridbanan som har blivit helt sönderkörd nu...
Svar
6
· Visningar
1 029
D
Hästmänniskan Nu har vi bestämt oss för att göra något åt att det varje vinter fryser i rören istallet. Frågan är vad det finns för alternativ och vad...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: lyckobubblor
·
R
Hästmänniskan Kan man begära att få se hästen lastas, när man är där och kollar den för ev köp? är det något ni brukar göra? tänkte när det ståt i...
Svar
16
· Visningar
1 436
S
Hästmänniskan Hoppas jag la denna tråden rätt nu. Det är så att jag har en häst och fram tills nu har jag jobbat efter gymnasiet. Blir nu arbetslös...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Totola
·
Hästmänniskan Jag behöver lite tips för att motivera dottern att vilja rida oftare framför allt nu på vintern då vädret inte alltid är det roligaste...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 588
Senast: Grålly
·
Hästmänniskan Behöver lite goda råd. Har en sjuårig valack som jag haft 1,5 år och som jag hade tänkt ha som hopp och dressyrhäst på upp till LA nivå...
Svar
16
· Visningar
1 669
Senast: Horzelover
·
Hästmänniskan Japp...då var det mer "bygga stall frågor" :angel: Ni som har bygg stall - hur gjorde ni med ritningar mm som skall in till...
2
Svar
35
· Visningar
2 710
J
Hästmänniskan Har fått höra att jag är en hästhandlare, vad anser ni? Har totalt sålt 2föl och 5 stora hästar inom loppet av 6år! Jag bor mitt ute...
Svar
13
· Visningar
1 875
Senast: Mettis
·
Hästmänniskan Är det någon som varit med om - eller hört talas om - att få hjälp av kronofogden att "avhysa" hästar ur stallet? Skulle vara...
Svar
5
· Visningar
2 385
Senast: Abova
·
A
Hästmänniskan Hur mycket pengar har ni i reservkassan till era djur? Själv försöker jag sätta undan en slant varje månad till oförutsädda händelser...
2
Svar
31
· Visningar
2 264
Senast: Lina_kj
·
Hästmänniskan Till våren funderar jag på att skaffa en häst till. Jag kom på häromdagen att min förra stallägare brukade köpa billiga unghästar rida...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: loch
·
J
Hästmänniskan Hej på er! Kan inte bestämma mig så jag vill gärna höra hur ni skulle resonera.. Har en boxplats för tillfället på en ridskola där...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 493
Senast: moiran
·
T
Hästmänniskan Jag har en idé om en hästprodukt jag skulle vilja göra verklighet. Är det någon som vet hur jag kan/ska gå till väga?? :bow: Om man...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Alma Braute
·
U
Hästmänniskan Vi håller på att bygga/gräva en (ute)paddock i närheten av vårt stall :D och nu undrar jag vad för sorts "grus eller sand" det är bäst...
Svar
10
· Visningar
5 176
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Nu när jag letar medryttare så har jag tänkt skriva ett avtal mellan mig och medryttaren för att båda parter ska kunna känna sig säkra...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: Totola
·
Hästmänniskan Hur skulle ni se på detta: Hyr in min häst på ridskola, stort stall, och någon har gått i på natten och tagit grejor i skpå...
2
Svar
25
· Visningar
2 880
Senast: Fredrica_Fantasma
·
S
Hästmänniskan Hej på er! Jag såg tråden om hagvård och kände att jag också skulle vilja ha lite råd angående mina blivande hagar. Jag har en bit...
2
Svar
27
· Visningar
3 187
Senast: nexxa
·
L
Hästmänniskan Alltså: Det gäller hästägaren till min medryttarhäst. Jag har haft den här hästen en ganska lång period, men kommer nu snart att...
Svar
11
· Visningar
1 345
Senast: Tjockisina
·
M
Hästmänniskan Hejsan! Nu e de så att jag har haft en foderponny i ca 8 månader nu. Hon är en ponnny, 19 år, fyller 20 i april. 136 cm (jag själv är...
Svar
15
· Visningar
1 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka