Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

H
Anläggning hur står storlek har ni på era gödsel stack ni som har 6 st hästar??
Svar
1
· Visningar
967
Senast: hermitage
·
Anläggning Ska köra av betena inför vintern med gräsharven men är oense med trakorföraren om vilken sida av gräsharven som ska användas? Jag är...
Svar
2
· Visningar
4 011
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Finns det fler där ute?` Jag måste få gnälla av mig bland folk som kanske förstår. Hur klarar ni av frustrationen när kroppen inte... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
15 360
Senast: hag391
·
Hästmänniskan Hur har ni haft det när ni stått uppstallade där de inackorderade hjälps åt på helgerna? Sätts schemat enligt "antal hästar" eller... 2
Svar
25
· Visningar
3 494
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Nya stallet är på g, måste börja bestämma mig hur jag vill ha det inuti. Vad blir mest praktiskt, billigast och hållbarast och mest... 2
Svar
39
· Visningar
17 319
Senast: pannkakssmet
·
Ekonomi & Juridik Kan man kräva att ens hyresgäster skall vara vaccinerade? Menar givetvis hästen då i fall någon skulle få för sig något annat.. :)...
Svar
16
· Visningar
1 886
Senast: kenneth
·
E
Hästmänniskan Jag har en busig och leksugen unghingst på 1,5år. Han gillar att ha saker i munnen (dvs som vilken annan bäbis som helst), och han...
Svar
6
· Visningar
1 225
Senast: pulkaskurk
·
P
Ekonomi & Juridik Jag ska ev ta över en häst, där ägarna har slarvat bort hennes registerings bevis... Kan man på något vis få ett nytt eller då omgjort...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Jag har möjligheten att hyra ett litet stall med 4-5 (små) boxar för en rimlig peng varje månad. Då är det i stort sett fri tillgång på...
Svar
11
· Visningar
1 807
Senast: Ilini
·
Ekonomi & Juridik Ni som har spolspilta inne i stallet och som har kallstall, ni kan väll inte duscha era pållar på vintern. Om man bara spolar av sin... 2
Svar
25
· Visningar
3 949
Senast: Ilini
·
Ekonomi & Juridik Hur kommer det sig att de som är lite mer "kända" uppfödare och säljer mycket hästar till både privata men mest hästhandlare får hantera...
Svar
7
· Visningar
1 499
Senast: eigollet
·
Z
Hästmänniskan Var och provred världens gulligaste ponny idag. Blev verkligen helt kär :love::love: Men till saken. Det kostar 700 kr om jag rider två... 2
Svar
21
· Visningar
2 178
Senast: Lobelia
·
Anläggning Det blir bygge av ligghall till våren och inte ett stall, hade tidigare tänkt bygga stall först och ligghall sedan men insåg att det är...
Svar
10
· Visningar
2 153
Senast: Pettsson
·
F
Ekonomi & Juridik Min kompis har länge sökt efter en PRE -valack och hon har nu hittat en 5-årig skimmel nere i Skåne. Hästen förmedlas genom ett PRE... 2
Svar
26
· Visningar
5 645
Ekonomi & Juridik Som jag har förstått det så ska man fråga grannarna som bor innom 2-500 m (har hört olika),och antar att det är iallafall några som har...
Svar
13
· Visningar
6 783
Senast: Manji
·
Hästmänniskan Känner att jag skulle behöva lite hjälp med att skriva ett överlåtelseavtal. Hästen ska överlåtas i befintligt skick. Min pappa har...
Svar
9
· Visningar
2 292
Senast: fjordtokan
·
Ekonomi & Juridik Häromkring där jag bor finns, så vitt jag lyckats lista ut, inga foderbutiker. Endast Granngården - och vi vet ju alla att de inte... 2
Svar
23
· Visningar
3 386
Senast: bambi82
·
Anläggning Tänkte på om någon vet om det är billigast att bygga ett ridhus i trä eller som en lagerhall alltså plåt?? Måste ju finnas något sätt...
Svar
0
· Visningar
1 950
Senast: JessicaM
·
S
Ekonomi & Juridik Hejsan, skulle vilja ha lite förslag på vad ni har för regler och rutiner i era stall när ni hyr ut stallplatser :) Skriv gärna och...
Svar
2
· Visningar
1 235
Senast: Sjunior202
·
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Noak
·