Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Nya stallet är på g, måste börja bestämma mig hur jag vill ha det inuti. Vad blir mest praktiskt, billigast och hållbarast och mest...
Ekonomi & Juridik
Kan man kräva att ens hyresgäster skall vara vaccinerade?
Menar givetvis hästen då i fall någon skulle få för sig något annat.. :)...
Ekonomi & Juridik
Jag ska ev ta över en häst, där ägarna har slarvat bort hennes registerings bevis... Kan man på något vis få ett nytt eller då omgjort...
Ekonomi & Juridik
Jag har möjligheten att hyra ett litet stall med 4-5 (små) boxar för en rimlig peng varje månad. Då är det i stort sett fri tillgång på...
Ekonomi & Juridik
Ni som har spolspilta inne i stallet och som har kallstall, ni kan väll inte duscha era pållar på vintern. Om man bara spolar av sin...
Ekonomi & Juridik
Hur kommer det sig att de som är lite mer "kända" uppfödare och säljer mycket hästar till både privata men mest hästhandlare får hantera...
Hästmänniskan
Var och provred världens gulligaste ponny idag. Blev verkligen helt kär :love::love:
Men till saken. Det kostar 700 kr om jag rider två...
Ekonomi & Juridik
Min kompis har länge sökt efter en PRE -valack och hon har nu hittat en 5-årig skimmel nere i Skåne. Hästen förmedlas genom ett PRE...
Ekonomi & Juridik
Som jag har förstått det så ska man fråga grannarna som bor innom 2-500 m (har hört olika),och antar att det är iallafall några som har...
Ekonomi & Juridik
Häromkring där jag bor finns, så vitt jag lyckats lista ut, inga foderbutiker. Endast Granngården - och vi vet ju alla att de inte...
Ekonomi & Juridik
Hejsan, skulle vilja ha lite förslag på vad ni har för regler och rutiner i era stall när ni hyr ut stallplatser :)
Skriv gärna och...
Hästnyheter Sociala medier förmedlar ofta en förskönad bild av ridsportens glans och perfekta ridteknik.
Samtidigt växer en oro för att unga ryttare...