Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Går det att ha en man eller fru/sambo (ej hästintresserad) och ha delad ekonomi om man äger en häst? :angel: :) Har sambon ett lika... 2
Svar
31
· Visningar
4 552
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan Hejsan, ska fatta mig kort. Jag flyttar snart till nytt stall. JAG mår inte bra i stallet pga olika anledningar MEN min häst trivs...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: Iliaca
·
Anläggning Hur är det bästa sättet att hålla hästar och får på samma gård? Mindre gård, 10-15 ha - 4-5 hästar och 5-10 får. Växelbete? Hur...
Svar
14
· Visningar
4 074
Senast: Migo
·
Anläggning Behöver idéer på hur en planlösningen kan se ut. det ända som jag inte kan "flytta på" är två dörrar sen så spelar det ingen roll. men...
Svar
12
· Visningar
7 261
Hästmänniskan Det har nu gått drygt ett halvår sen jag sålde min häst. Fram tills nu har jag bara känt att det varit skönt och helt rätt. Jag har... 2
Svar
30
· Visningar
3 386
Senast: MiniLi
·
M
Hästmänniskan Hur mycket kostar det att få ut ett nytt pass till ett vamblod där passet försvunnit hos tidigare ägare?
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Martina78
·
Y
Ekonomi & Juridik Vi i US på min ridklubb ska anordna klubben påskshow, precis som vi gör årligen. Vi skulle vara jätte tacksamma om ni kunde komma med...
Svar
7
· Visningar
2 242
Senast: BeastieBabe
·
H
  • Låst
Anläggning Jag har nu lusläst alla forumsinlägg på Buke f, googlat och läst allemansrätten men allt om ridning på privat väg är väldigt luddigt och... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
26 274
Hästmänniskan Hej! Jag tävlar inom dressyr för funktionsnedsatta ryttare på elitnivå och tränar flera gånger i veckan. Min träning sker dels till...
Svar
0
· Visningar
862
Senast: Eos
·
L
Ekonomi & Juridik Hej, Ni har säkert sett denna fråga förut men jag har inte lyckats hitta någran tydliga svar och gör därför ett nytt försök. Jag har ett...
Svar
1
· Visningar
1 712
Senast: Miaa
·
A
Hästmänniskan "Att göra en pudel" var lite fel beskrivning av tråden, så jag gör ett nytt försök! Jag är nyfiken på om det finns någon därute med...
Svar
7
· Visningar
1 699
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Vi djurägare är i lag skyldiga att tillse att inte djuren utsätts för onödigt lidande. Men det finns ingen lag som säger att det ska...
Svar
0
· Visningar
704
Senast: Tussemaja
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt... 95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
118 553
Senast: McMarco
·
Gnägg Min fd. häst o syrrans häst :) Sista julen tillsammans..
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Akerman
·
Hästmänniskan Hej! Jag har funderat på o annonsera eft medryttarhäst till hösten. Nu är jag lite nyfiken på hur ofta o vilken tidpunkt på dygnet ni...
Svar
18
· Visningar
2 996
Senast: Manji
·
Ekonomi & Juridik Dvs det som ibland står bakom priset på en häst. Engelska är jag ute efter.
Svar
5
· Visningar
2 779
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Är lite nyfiken på det eftersom de flesta ridhusägare är så snabba med att vilja släcka alla lampor inne i ridhuset.... Detta är "bara"... 2
Svar
24
· Visningar
10 527
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik Har börjat hjälpa till i ett ridskolestall och undrar vad ni med liknande jobb har för lön samt vad ni tycker vore en rimlig lön för...
Svar
13
· Visningar
6 397
Senast: a1agnlju
·
Z
Ekonomi & Juridik Jag undrar vad man ska ta i betalning om man ska sommarjobba på ett stuteri och rida in och träna hästar? Vad tar man betalt i timmen...
Svar
3
· Visningar
1 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka