Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Ska ta en häst på foder, från början var det sagt från 1/3, sedan frågade jag om jag kunde ta honom redan 27/2 eftersom det är lättare...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Svartfot
·
Ekonomi & Juridik Igår fick jag lära mig nåt nytt. Kunskaper är ibland en färskvara, och någon gång mellan 1979, när jag tog traktorkort, och idag har...
Svar
9
· Visningar
4 071
Senast: Paavo
·
Hästmänniskan Jag var och provred en pålle förra veckan. Jag söker en dressyrhäst som jag vill ut och tävla lite så småningom. Inte för stor och med...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: feel
·
Hästmänniskan Allt känns som uuueeeekk.... :( har inte ridit sen i fredags, har inte lust helt enkelt... det enda som var kul i stallet idag var att...
Svar
13
· Visningar
1 719
Senast: MiniLi
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn... 2
Svar
26
· Visningar
8 450
Senast: lilith
·
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har ett sto som pga en skada (ej ärftlig) inte kommer kunna användas till det hon är tänkt för. Hästen i fråga är dock...
Svar
16
· Visningar
2 208
Anläggning Mitt huvud får inte ihop hur man gör det om man vill ha boxar typ 30-40 cm nedsänkta? Att gjuta bottenplattan alltså. Jag kan dock...
Svar
5
· Visningar
1 910
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Vill som sagt ha lite tips på vad man ska tänka på. Jag är vuxen så jag har redan gått igenom den ekonomiska biten såklart. När det... 2 3
Svar
43
· Visningar
25 021
Senast: Dannyboy
·
Hästmänniskan Har precis fått beskedet att jag har artros i höger höft och kommer att bli tvungen att genomgå en höftledsoperation. Är det någon som...
Svar
16
· Visningar
12 976
Senast: TinyWiny
·
B
Hästmänniskan Om min tråd ligger fel får mod gärna flytta. Så nu till mitt ''problem''. Jag är inne på att köpa häst planerna, min medryttar häst...
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: bellls
·
Ekonomi & Juridik Ni som köper in hästar och säljer, hur länge brukar ni träna hästarna innan ni säljer dom? tex unghästar och även äldre hästar..
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: Ramona
·
Anläggning Jag håller på att renovera mitt stall och har funderat mycket på det här med olika inrednings stilar. När jag inreder ett rum i mitt... 2
Svar
39
· Visningar
17 764
Senast: Duplo
·
Ekonomi & Juridik Min sambo och jag bor på en liten gård registrerad jordbruksfastighet, och vi anses vara näringsidkare, där vi än så länge bara har våra... 2
Svar
34
· Visningar
4 582
Senast: lahsd
·
Hästmänniskan Har sedan två och en halv, snart tre veckor, fått nässelutslag på hela överkroppen. Det började under bhn och sedan har det spridit sig...
Svar
7
· Visningar
1 674
Senast: Lotus
·
C
Ekonomi & Juridik SPATT:confused: Jag lånade ut min häst till en ridskola,vi skrev köpekontrakt,dom lämna 5000:- som hanpenning,som vi sen skulle dra av...
Svar
7
· Visningar
1 596
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Först och främst hoppas jag att jag har postat denna tråd rätt annars får ni säga ifrån.! Jo jag har ett "litet" problem. Jag ska...
Svar
11
· Visningar
2 111
L
Ekonomi & Juridik Vet inte om denna tråd ska ligga här eller under avel, ni får gärna flytta den isåfall... Jag föder upp islandshästar i mindre skala...
Svar
11
· Visningar
2 078
Senast: Duplo
·
Ekonomi & Juridik Har sett i en hel del trådar här att bukefolket tar hjälp av jurister ibland. Jag är lite nyfiken på hur folk tänker när man väler...
Svar
6
· Visningar
1 801
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag har en prisfråga angående resekostnad? Har räknat lite på det hela och inte blir det mycket över eller ens går ihop när man...
Svar
11
· Visningar
1 872
Ekonomi & Juridik Bara en hypotetisk fråga :angel: för att jag saknar min häst hemma i Sverige så himla mycket; hur går jag tillväga om jag skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: gunnportugal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka