Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Ekonomi & Juridik Hej alla, går sedan ett par år tillbaka i tanken att starta turridning.. Har som de flesta andra kunskap, bra hästar, fina... 2
Svar
28
· Visningar
3 858
Senast: Samba
·
E
Hästmänniskan Jag är själv medryttare och frågade ägaren till hästen om jag fick ta med mig en nära vän till mig, som sällskap och skjuts ut till... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 339
Senast: Lobelia
·
Z
Hästmänniskan hej :) vet inte om tråden ligger rätt men hittade ingen som passade bättre :) ska anlägga en paddock nu i sommar och undrar lite om...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: Inka-90
·
S
Anläggning Ja, rubriken är rätt talande. Varför behöver vi inte gå in på, men jag sa upp en inhackordering, vi kom överens om att hon skulle... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 634
Senast: tara
·
M
Hästmänniskan Funderar ev. på foderhäst istället för att köpa häst som första häst. Skulle vara intressant och roligt att höra av er som lämnat ut era... 2
Svar
31
· Visningar
3 602
Senast: startpompe
·
S
Ekonomi & Juridik Jag undrar om det är någon som kana hjälpa mig att förstå jag ska köpa ett fullblod som står i Sverige just nu men är registrerad i...
Svar
10
· Visningar
1 369
Senast: Trix
·
Ekonomi & Juridik Man betalar i månaden en kallhyra + för det spån och hö man använder. I kontraktet står det att passen delas jämnt mellan...
Svar
9
· Visningar
1 743
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Det är så att vi har en nystartad ungdomssektion på våran klubb och vi försöker komma på olika aktiviteter som vi kan ha för att göra...
Svar
13
· Visningar
1 578
Senast: Sali
·
S
Hästmänniskan jag har fått ett jätte stort problem tänkte höra om någon vet vad man kan göra... det är en tjej som stallar in en häst som hon tagit...
Svar
14
· Visningar
3 943
R
Hästmänniskan Min häst ska avlivas och jag måste då ha med mig orginal passet. Hästen är ett varmblod och jag har ingen aning om jag har ett orginal... 2
Svar
25
· Visningar
2 451
Senast: Presto
·
Hästmänniskan Hur gör ni som jobbar dagtid om ni behöver veterinärvård till hästen, t ex vaccinationer, raspning av tänder eller liknande. Måste man...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: imrahil
·
Ekonomi & Juridik Moderator, flytta gärna tråden om den ligger fel! Nu är det så att jag äger en gammal transport som är lite småranglig men... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 280
Senast: mnementh
·
Anläggning Vill gärna ha massssaaaa inspirations bilder på hur det ser ut framför era stall :love: Även om ni har någon uteplats vid stallet... 2
Svar
23
· Visningar
5 638
Senast: Minni-Borg
·
Ekonomi & Juridik Ok, vad har man egentligen för rättigheter? Vi bor i skogen och har en allmän grusväg som går genom gården. Den går till en annan...
Svar
7
· Visningar
2 746
Senast: fjordtokan
·
Z
Hästmänniskan Jag har en hästgård som jag har haft uthyrd under 2 år till en familj. De sålde sina hästar i augusti och slutade betala hyra i oktober...
Svar
1
· Visningar
1 529
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Jag ska den 10 mars flytta mina hästar till ett nytt stall. Eftersom det var kö in i nuvarande stall så var det inga problem att få nya...
Svar
7
· Visningar
1 973
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Jag var iväg och tävlade för två veckor sedan. Använder en stor blå bag som tävlingsväska och jag har den ofta hemma i garaget, men just... 2
Svar
28
· Visningar
5 439
Senast: Kivina
·
L
Hästmänniskan Hej Jag har diagnostiserats med 2 måttliga diskbråck långt ner i ryggraden för ca 4-5 år sedan (MR), har emellanåt mått ganska bra... 2
Svar
25
· Visningar
7 834
Senast: Blomskan
·
O
Ekonomi & Juridik Hej För ett tag sedan blev jag och min hyresvärd osams och denne person sa upp mig med omedelbar verkan och jag skulle se till att...
Svar
8
· Visningar
3 978
Senast: lulski
·
S
Anläggning Det är så att jag är inhyrd i ett stall där det tidigare varit ett sågverk. För ett tag sedan hörde jag om en uppfödare vars valpar...
Svar
9
· Visningar
2 455
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka