Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min bil blev stulen i vårt garage, fler bilsgarage inne i sthlm city. Tyvärr höll jag precis på att flytta hästen till ett nytt stall, och hade massor med grejer i bilen över natten. Jag fick inte ut en spänn på försäkringen. Även fast bilen står låst inne i ett privat låst garage. Försäkringsbolag: Folksam!!!
Jag hade dock en sån tur att dom hittade bilen ett par månader senare helt förstörd, men ALLA mina häst grejer kvar i bilen Jag blev sååå lycklig!!!
Nu har jag bytt försäkringsbolag och dessutom har jag blivit en kvitto hamster.. Sparar ALLA kvitton på ALLT som kostar mer än 500:-
TS: Nej vad tråkigt Hoppas du får tillbaka iallafall passet och det, bra idé att vädja om det tycker jag.
Ang. försäkringsbolag så har jag IF och har noga kollat vad som gäller med dom om det är utrustning, då jag har en dyr sadel som ju ibland vistas i bilen.
Dom täcker upp till 50000:- värde på saker som tillhör mig som är "utanför hemmet" och det inkluderade stallets sadelkammare (med bra lås), låst bil, låsta förråd, låst garage etc. och dessutom kan man ta ut en separat försäkring för just specifik sadel så att den tillhör hemförsäkringen som då gäller på samma villkår.
Jag är väldigt nöjd då dom flesta inte täcker på det sättet när jag valde vilken jag skulle ha.
Dom har även varit jättebra när mina hästar varit skadade, inga problem liksom.
Det har suttit lappar uppe nu på varje ridskola, Ica butik och djuraffär nu i snart två veckor och ingen har hört av sig eller lämnat tillbaka något av sakerna. Så det är väll bara att ringa till veterinären som får komma ut och börja ID kontrollera hästen... Suck...
Jag tror jag ska byta försäkringsbolag. Folksam som jag har täckte bara upp till 2000 kr... vilket ju är typ en halv stövel...
Vad man får i ersätttning beror nog mest på vad för typ av försäkring man har. Det behöv en extra försäkring för att täcka upp för prylar i man förvarat i bilen, jag vet inte om alla bolag erbjuder det.
Idag fick jag besked från försäkringsbolaget! De täcker hela kostnaden för ett nytt hästpass! Både veterinärräkningen för chippet och ID kontroll samt själva kostnaden för passet, allt gick på ca 3500 kr.
Sen ersätter dom alla mina saker som blev stulna trotts att jag inte hade kvitto på nästan någonting! Bara bilder som bevis på att jag ägt grejerna. Jag fick tillbaka ung. halva priset på sakerna men det följde med ett papper där det stod att om jag köpte nya grejer och skickade in kvittona så skulle dom betala ut mellanskillnaden!
Självklart drogs självrisken också på 1500 kr men jag fick ändå tillbaka ca 5000 kr över självrisken och jag kommer att skicka in kvittona när jag köpt nya saker!
Jag är överlycklig över detta! Jag har varit så pank efter detta med passet och att behövt köpa nya saker som varit kris, typ ridhjälm och kandaret som jag måste ha när jag tränar. Det är en stooor lättnad!
Ska aldrig byta försäkringsbolag! (Folksam)
Jag har också Folksam och kommer aldrig att byta försäkringsbolag! De har varit helt fantastiska att ha att göra med, med min skada och när jag krånglat med försäkringar osv.
Hundavel & Ras Det är väl ingen som skrivit att det är en sjuk ras, men att det finns saker som verkar dyka upp och som det kan vara värt att se upp...