Lånade ut transport...

Sv: Lånade ut transport...

Vi har bekanta i uthyrningsbranschen, därigenom vet jag. Vi har själva släp i verksamhet, och även utan uthyrningsverksamhet så är det inte hållbart att försäkra, eftersom det är så dyrt. Att premien då går upp för uthyrningsverksamhet är ju bara logiskt, vilket också bekräftas.

Alla bolag jag har varit i kontat med (för prisjämförelse) försäkrar uthyrningssläp, om det är så att de försäkrar släp ö h t.

Sv: Lånade ut transport...

*kl*

Jag har mina släp helförsäkrade hos If. Det är en vanlig släpvagnsförsäkring. För släpet med totalvikt på 1800kg kostade det ca 700kr per år. Med totalvikt på 3500kg kostar det lite drygt 2000kr. Lyckades vända runt ett träd för snävt med det lilla släpet så att taket slets upp med totalskada som resultat. Fick ut 48000kr och fick betala nån tusenlapp i självrisk.

Minns att jag först när jag skaffade försäkring frågade vad som hände om häst skadade transporten. Fick svar att släpvagnar är till för att frakta last. Om lasten skadar släpet så täcker försäkringen det. Självklart under förutsättning att man inte varit uppenbart vårdslös...

Fast detta är väl kanske inte relevant för diskussionen? Andra villkor gäller säkert för uthyrningsverksamhet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 857
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 957
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka