Problem med inhackordering

Sv: Problem med inhackordering

Först och främst skall du ha hyra för mars månad IDAG, precis som du tidigare har sagt till henne. Ring henne och påpeka detta. Ring, ring, ring, och tjata. Hennes stallplats är uppsagd, en ny häst har anlänt, och hennes häst står fortfarande hos dig, utan att hon betalat för sig? Börja med hyran. Jag tycker att det är rimligt att du höjer den rejält eftersom situationen nu är som den är i stallet och hon åsamkar dig en hel del problem gällande logistiken.

Om det nu är några timmar längre....... Vettig hästägare eller inte, det är ibland omöjligt att organisera om sitt liv med kort varsel.

Och som sagt jag ser rött när folk drar in djuren i konflikterna. Man håller inte ett djur inne för att hämnas på ägaren, lika lite som man låter bli att fodra eller slår det.

Vad jag försöker få fram är att det mycket väl kan räknas som oskäligt med 3 veckors uppsägningstid, praxis är 1-3 månader. Det är också oskäligt att ta ut full hyra om man inte erbjuder normalnivå på servicen. Blir det verkligen konflikt kan TS få vissa problem här.

Det är däremot helt okej att säga upp folk på ett korrekt vis och tillgripa alla etiska och lagliga medel att få ut hyresgästen.

Jag kan iaf trösta er med att jag har fått mina pengar! Alltid nåt liksom!

Hon ska kolla på stallplats imorrn, så jag hoppas att hon flyttar då!

Lobelia: Hon går hemma.

Kan du inte porta henne från gården och säga "jag vill inte ha dig här för du är uppsagd och tiden har gått ut, och tills dess du hämtat dina hästar sköter jag dem och det kostar xx kronor dagen".

Om hon är uppsagd och godtagit uppsägningen så har hon inget hemma hos dig att göra längre. Fine, du blir inte av med hästarna men du kan slippa henne. Kanske det sätter tryck på henne framförallt ekonomiskt.

Fast det är inte jättesnällt det vet jag men hon har å andra sidan inte löst sitt åtagande och vidare problem skapar hon ju själv genom att inte lösa sin situation.

Hade hon flera hästar hos dig? Isf borde väl en av dem kunna ta den där stallplatsen iaf?

Svar på frågan vad ska jag göra.... min man brukar säga .... "du ska vara snäll... "

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: svea
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka