Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Det här är verkligen dagens I-landsproblem, men ändå. Jag har skickat efter en boxskylt till min "nya" foderhäst (hon kom i januari) och... 2
Svar
25
· Visningar
4 008
Senast: Torill
·
Hästmänniskan Finns det någon här som vill ge tips om hur man underlättar hästskötsel och ridning när man har ett handikapp? Jag har brutit handleden...
Svar
10
· Visningar
2 147
Senast: a_c72
·
Hästmänniskan Jag har en kallblodsvalack som nu är inkörd för redskap men inte vagn (har inte hittat någon som passar) och nu är han inriden. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Min mamma (och jag) köpte en F.D travare som vi hade som ridhäst i 5 år, då upptäcktes en cysta på strålbenet i hoven och hon kunde bara...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Jag skall sälja en åttaårig D ponny valack. Han har gått LB dressyr och hoppning 90m, men har stått de två sista åren. Han har varit... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 460
Senast: sassiball
·
R
Anläggning Hej. Jag och sambon har hittat en gård som vi är intresserade av. Stallet är i bra grundkondition, men behöver" blåsas" för att kunna...
Svar
15
· Visningar
15 850
Senast: Ia*
·
R
Ekonomi & Juridik Någon som vet vad det kostar på ett ungefär att hyra en hästtransport i 1 dag ? :)
Svar
8
· Visningar
2 432
Senast: jerseyko
·
Hästmänniskan Jag var inne på youtube o titta på lite olika filmsnuttar, hamna i en film om polska hästar , deras resa från marknaden i Polen , till...
Svar
12
· Visningar
2 122
Senast: Tussinussen
·
T
Hästmänniskan Det har genom årens lopp varit många trådar där människor har varit med om tråkiga saker som gjort att de hamnat i ekonomisk knipa. De... 21 22 23
Svar
440
· Visningar
35 523
Senast: LFreddy
·
Hästmänniskan Ja, kan man bygga om ett gammalt slakteri till stall? Praktiskt så går det ju, men skulle hästar psykiskt kunna vistats och framför... 2
Svar
27
· Visningar
4 600
Senast: H2SO4
·
W
Hästmänniskan Har via vän fått nys om en som säljer hästar från polen. Funderar på att köpa en D-ponny. Min vän har köpt 15 hästar därifrån till...
Svar
15
· Visningar
5 420
Anläggning Ännu en fråga om mina blivande hagar... Har upptäckt att en stor del av den tänkta vinterdelen av hagen är täckt av ett vitt täcke...
Svar
5
· Visningar
1 593
Hästmänniskan Alltså helt seriöst- när ska försäkringsbolagen börja diskutera fram rabattvatal med olika kliniker som man gör i andra brancher...
Svar
9
· Visningar
1 824
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik Ja, frågan finns i rubriken. Hur gör ni andra? Jag har stona som inventarier och unghästar som lager, så spontant skulle det känns rätt...
Svar
3
· Visningar
1 568
Senast: athena
·
Hästmänniskan Hej! Jag har sökt medryttarhäst o ev fått napp på en am. ridtravare. Försökte googla det med få resultat. Nu vill jag veta allt ni vet...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: Liten
·
A
Hästmänniskan Har just fått hem en häst på två år som ej har något pass. Papper är klara och ligger i kuvertet medskickat från förra ägaren som ej...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: Arramis
·
A
Ekonomi & Juridik hejsan, ska sälja mitt 21åriga sto i helgen. vad ska finnas med på kontraktet? nån som har färdig mall? hon är inte veterinärbesiktad...
Svar
6
· Visningar
3 712
L
Hästmänniskan Tjo. Helt ny här på buke så lägger säkert denna tråd helt fel ;) Det är så att jag letat häst här hemma i Sverige en tid nu och inte...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: Boj
·
M
Hästmänniskan Vi ska införskaffa russ till äldsta dottern. Ett russ vi fastnat för verkar bra på alla sätt men han är gammal. Vad gamla blir russ...
Svar
7
· Visningar
4 744
Senast: Bluefish
·
Hästmänniskan Hur ser ni på det här med intyg/betyg efter praktik i stall? I mitt fall har jag utfört ett halvårs praktik i ett stall med...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Thek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter