Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej hej, Jag har alltid hållit på med hästar, varit med i stallet sen jag var 2 år och har haft flera foderhästar innan jag köpte en...
Svar
18
· Visningar
4 249
Senast: Qelina
·
Hästmänniskan men jag börjar att bli osäker på hur väl det egentligen fungerar där jag har min häst på inridning. Min häst åkte dit i november och...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
38 053
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan I samband med en långvarig depression (som jag behandlas för) har jag totalt tappat ridsugen. Jag är absolut inte trött på vare sig...
Svar
9
· Visningar
3 271
Senast: Lona
·
M
Anläggning När vi skrapat bort matjorden på vår potatisåker så kom en plan med sand upp, dock aldeles för löst för att kunna ridas och tränas på...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: sassiball
·
F
Ekonomi & Juridik Kikar på en importerad häst som idag finns hos ett försäljningsstall och undrar angående passet. I passet står det inte att han äger...
Svar
1
· Visningar
965
Senast: rebus
·
Ekonomi & Juridik Har någon någsonsin lyckats få ersättning från Jordbruksverket pga att deras veterinärer orsakat allvarlig skada på ens häst?
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: NilaD
·
Anläggning Ni får stå ut med mina frågor nu ;) Hur många ton grus/sand går det åt till en 20*40(60) ridplan? tittade runt lite och de flesta...
Svar
11
· Visningar
6 460
Senast: Hogstorp
·
Anläggning Hej hej, minns att jag lät om ngn som byggt stall o lösdrift i ett här ? Lät intressant o smart tyckte jag men så tappade jag bort...
Svar
7
· Visningar
3 728
Senast: Qvicka
·
Gnägg Bullen och jag galoppade lite i snön =)
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Zelecta
·
Ekonomi & Juridik betalar ni jämt rätt i handen eller för ni över pengarna på ett vanligt tex lönekonto?
2
Svar
25
· Visningar
4 864
Senast: metspo
·
Ekonomi & Juridik Elnätet besiktigades idag. Lågt flygande helikopter gjorde jobbet. Tre varv över hästarna. Hästarna panikade, en panikade mer än de...
Svar
14
· Visningar
2 499
Senast: cutty
·
Anläggning Nån som har testat? Åsikter? :)
2
Svar
20
· Visningar
3 433
Senast: Nixehen
·
L
Ekonomi & Juridik Är det någon som vet vem som har ansvaret när hästen skadar sig i hagen. Jag står uppstallad hos ett företag. I avtalet står "För...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: cutty
·
Ekonomi & Juridik Hej, kloka hästmänniskor! Jag skulle behöva lite input i ett ärende. Skall försöka fatta mig hyfsat kort. Min syster ryckte in i...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 631
Senast: Madick
·
K
Hästmänniskan Jag har haft flera medryttare till mina hästar under årens gång, har aldrig annonserat utan dom har sökt upp mig och frågat om att få...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
16 659
Senast: SusieQ
·
M
Hästmänniskan Eg vet jag inte riktigt vad jag vill m denna tråd, kanske mest skriva av mig frustration o besvikelse.Har ridit 2 år på en ridskola (...
Svar
6
· Visningar
2 014
Senast: Hellena
·
Hästmänniskan Blir mer och mer förvånad över hur dålig koll många verkar ha på vad de försöker sälja (alternativt hur naiva dom tror att de som vill...
2
Svar
28
· Visningar
4 621
Senast: lulski
·
Ekonomi & Juridik Vad kan det kosta att ha en häst om kallhyran ligger på 2000 kr (in utsläpp, hösilage, kross och betfor ingår. Däremot köper man in...
2
Svar
32
· Visningar
7 189
Senast: sows
·
Hästmänniskan Jag har varit hästägare i så gott som hela mitt liv. Endast i korta perioder har jag varit höstlös pga. studier. Men nu har jag alla...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: startpompe
·
Gnägg PRE-hingsten Impaciente tycker om att gosa..
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Dalakhay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?