Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Hästmänniskan Hej! Hoppas någon kan hjälpa till. Ska ev flytta till saudi i två år, och vill ta med en av våra hästar. Är det någon som vet hur man...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: musseb
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver få ner kostnader och i första hand har jag tänkt på försäkringen. Idag kostar försäkringen mig 400 kr i månaden och jag har...
2
Svar
31
· Visningar
3 935
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Tråkigt nog så har jag beslutat för att sätta ut båda mina hästar på foder i minst 1 år. Igår var det en kvinna, 30 år, som provred...
2
Svar
30
· Visningar
5 059
Senast: Shettisar
·
Hästmänniskan Hej, vill veta lite tankar från er som bytit häst med någon, hur gick det till, vad skrevs in i kontraktet? mm berätta gärna hur det...
Svar
5
· Visningar
2 215
Senast: Hellena
·
T
Hästmänniskan Jag ska försöka sammanfatta så kort som möjligt. Jag ramlade av en häst för ungefär 1,5 är sedan som resulterade i ett duktigt blåmärke...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: Tyst
·
Hästmänniskan Jag är på jakt efter ett par bra faktahästböcker för barn/ungdom! Är det någon som har några tips? Den ena är till en 5åring som...
Svar
9
· Visningar
1 259
Senast: pixietail
·
Anläggning Hej, jag ska flytta min häst till ett annat stall och där har de inte galler till boxarna. Jag vill ha det och får sätta in för...
Svar
11
· Visningar
4 897
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Läste idag i tidningen ridsport om extrema veterinäringrepp. I detta fall var det en häst där de hade amputerat en bit av frambenet. I...
Svar
15
· Visningar
2 398
Senast: lulski
·
Hästmänniskan Februari förra året började min dröm när mitt första avelssto kom. Allt var toppen och kändes bra. Fick tag i bra ston och betäckte...
2
Svar
36
· Visningar
4 597
Senast: Yttik
·
Hästmänniskan Just nu är det återigen en annons ute där någon vill köpa häst till ett mycket lågt pris. Kollar man upp "köparen" det minsta lilla så...
2
Svar
35
· Visningar
5 640
Senast: Donnaline
·
Ekonomi & Juridik Använder ett anonymt nick för att ingen inblandad ska bli identifierad. Så vet ni vem jag är så ta det på PM eller så. Sålde för ett...
2
Svar
30
· Visningar
5 034
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik En kär vän till mig har hamnat i ett tråkigt läge. Min vän lånade en häst för 2 år sedan. Hästen levererades i ett ganska tråkigt...
2
Svar
39
· Visningar
6 050
Senast: Duplo
·
Hästmänniskan Jätteknasig fråga! Jag vet. Jag har ibland en förmåga att uttrycka mig lite klantigt. Har en häst ute på foder till en ridskola...
Svar
16
· Visningar
2 672
Senast: ZaNdRoRiA
·
G
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 17 snart 18år. Jag ska söka till högskola om ca ett år,men vet inte vad jag ska läsa. Är intresserad av hästar...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: Presto
·
Ekonomi & Juridik Ja, säg att ni hade en ponny av valfri storlek och skulle skicka den på inridning/utbildning; hur stor skulle utbildaren få vara för att...
Svar
3
· Visningar
1 448
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Jag är 15 år och skulle gärna veta hur andra i min ålder gör för att få ihop ekonomin med häst. Får ju 1050 i studiebidrag varje månad...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 825
Senast: Blomskan
·
Anläggning Min ena hage har blivit invaderad av sly och mossa:mad: Finns det något giftfritt alternativ att få bort eländet, jag har tyvärr inga...
Svar
12
· Visningar
2 847
Senast: Mustang
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Blir snart (sommaren) hästägare alt fodervärd till hästen jag har hand om sen 1 år tillbaka. Jag vill gärna ha en stallplats som...
2
Svar
36
· Visningar
3 711
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Har en återkommande fundering som jag testar ställa här istället för att sitta i telefonkö igen: I min balansräkning är tillgångarna...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama