Sv: Om ni säljer en foderhäst till fodervärd, hur resonerar ni angående pris?
Jag skulle aldrig lämna eller ta en häst på foder utan att ha med ett pris på hästen. När jag lånade ut min oinridna 3-åring så skrev jag med ett pris vid ev försäljning,fast jag aldrig i min vildaste fantasi skulle kunna tänka tanken på att sälja då,för han var inte ens utlånad pga tids/pengabrist,utan enbart pga dit jag flyttade fanns ingen box för honom,och jag hade inget körkort och kunde mao inte stå i vilket stall som helst,utan fick lov att låna ut.
Man vet aldrig vad som händer,kanske hade hänt något så jag skulle få lov att sälja iaf,och då vill jag ha ett pris utsatt dels för fodervärdens skull så inte denna skulle lagt ner massa jobb och tid,och kanske t.o.m ridit in honom,och sen skulle jag ta betalt för allt som hon redan betalt en gång,och dels för att jag inte vill ha något "tjafs" eller skambud på priset OM det skulle bli en försäljning,typ att jag vile ha 15.000:-,ska sälja,och FV erbjuder 8000:-,jag tackar nej,och FV säger visst,men då kan du hämta hem honom till helgen för jag tänker inte ta hand om han något mer.
Foderhästen jag hade sist nu fick jag gratis efter ett tag,tyvär så var hästen inte helt 100 efter ett kraftigt fånganfall och var triangelmärkt men funkade till promenadridning,men jag tackade nej till att bli ägare,och några månader senare så fick hon somna in pga hovarna. Vi hade inget kontrakt skrivet,men är bästa vänner och skulle skriva kontrakt,men det glömdes bort varje gång vi träffades för då flamsades det och skrattades bara!