Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi har alltid haft väldigt gott om vatten i vår brunn, och i 100 år så har det funnits vatten där trots torka. När alla andra brunnar i...
Svar
8
· Visningar
3 075
Senast: Kjerulfia
·
A
Hästmänniskan Anonymt nick, helt enkelt för att jag vet att det här är lite barnsligt, men jag är så ledsen att jag måste klaga av mig lite...
Svar
17
· Visningar
3 605
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte vad som hände med mina andra tråd den typ försvann, fick ett svar i alla fall! :confused: Men nu har jag en annan...
Svar
10
· Visningar
3 825
Senast: theJohanna
·
Ekonomi & Juridik Jag ska skriva ett kontrakt angående en häst som kommit hit lite akut. Frågan är om jag ska skriva ett fodervärdskontrakt eller ett...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: Ellanamde
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller egentligen då? Har stått i stallet i drygt ett år o trivs väldigt bra med ägarfamiljen så jag vill absolut inte göra mig...
Svar
9
· Visningar
2 248
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 929
Senast: Teilani
·
S
Ekonomi & Juridik Hej alla hästtokingar :) Jag står inför mitt livs projekt, och jag behöver verkligen all hjälp och alla tips jag över huvud taget...
Svar
11
· Visningar
4 456
Senast: Zephira
·
Anläggning Vi murar stall. Både ute- och inneväggar är murade. Vi ska inte ha galler mellan boxarna. Vilken höjd på boxmellanväggar tror ni på? Det...
Svar
13
· Visningar
8 582
Senast: Rie
·
L
Hästmänniskan Om mitt utgångsläge: Jag tror att det finns en magisk gräns nånstans, och att när man har gått över den gränsen så kommer ni "annat...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 528
Senast: MiaS
·
T
Hästmänniskan Har kommit till en punkt i livet där jag har insett att jag inte kan fortsätta att ha häst på det sättet jag har nu. Har fyra stycken...
Svar
10
· Visningar
2 171
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel. Har precis köpt häst och blir inte riktigt klok på ägarbytet. Det finns inget...
Svar
16
· Visningar
2 594
Senast: Masse
·
Hästmänniskan hur gör ni med ridningen? kompletterar ni med annan träning? Behöver alla tips jag kan få. Har ryggskott med jämna mellanrum (ofta...
Svar
7
· Visningar
2 124
Senast: Squie
·
Anläggning Jag funderar på att gjuta en sockel i mitt stall där en ny vägg ska sättas upp. Dels för att golvet inte är helt i våg (för att lättare...
Svar
4
· Visningar
3 430
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ta in några hästar på in/tillridning i sommar, har än så länge 3st hästar bokade. Jag tar 3500/mån och efter jag betalat...
Svar
5
· Visningar
1 680
Senast: ridtravare
·
Ekonomi & Juridik Stallet är reklangulärt och befintlig byggnad med måtten n 9*18 m. Längs med varje långsida skall det finnas en dörr. Dörren ut mot...
Svar
18
· Visningar
2 259
Senast: lizan
·
Anläggning Jag och min sambo köpte vår första gård i höstas och trivs verkligen urbra! Till gården finns ca två ha åker som vi kommer använda...
Svar
17
· Visningar
2 515
Senast: Maja_Kandi
·
Hästmänniskan Jag har ett sto hemma, hon har varit runt lite i sverige (världen?), bl.a hos hästhandlare. Hennes pass har kommit bort någonstans på...
Svar
6
· Visningar
1 370
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Min b-ponny är importerad från Danmark från början. 2007 el. 2008 om jag har fattat det hela rätt. Första Svenska ägarbeviset är reggat...
Svar
3
· Visningar
2 279
Senast: Görel
·
Anläggning Håller på att planera mitt stall nu och kollar på boxar och boxstorlek. Mitt stall som jag skall sätta upp är 9,6x9,6m . Normala...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 129
Senast: Nominous
·
Hästmänniskan Har ni fått mail från "Zhora Hassan"???
Svar
7
· Visningar
1 829
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka