Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Nu börjar det närma sig att vi ska ta tag i planerna att bygga mitt stall :bump::bump: Svärfar ska hjälpa till med bygglovet då det är...
Svar
3
· Visningar
1 487
Senast: Nominous
·
S
Anläggning Har ni några förslag på hur man kan få till ett tillfälligt vindskydd som går att ta ner hyfsat enkelt? Har börjat ha hästarna i en...
Svar
11
· Visningar
2 222
Senast: Zilla3
·
S
Hästmänniskan Hejsan, vänder mig hit för vet inte vart annars jag ska vända mig. För ca 1 vecka sedan efter flera års ryggont fick jag mitt första...
Svar
17
· Visningar
4 432
Senast: Fleta
·
Anläggning Som rubriken lyder. Kan någon rekomendera en bra maskin typ fyrhjuling eller liknande som man kommer en bit med på en mindre gård? Den...
Svar
13
· Visningar
2 913
Hästmänniskan Hur löser man eget stall och egen häst med sällskap till sin häst enklast? Vi har plats för 2 hästar och jag har 1 och har inget...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 004
Senast: elle12
·
Hästmänniskan Efter en oturlig avramling igår gick min axel ur led. Första gången det hänt. Fick den rättad på sjukhus och inga andra skador...
Svar
7
· Visningar
4 398
Senast: Kirre
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade hästen till ett nytt stall för ganska exakt ett år sedan. Kontrakt är skrivet och det står tydligt att i kallhyran på 800kr...
Svar
9
· Visningar
4 196
Senast: bejkonfis
·
Hästmänniskan Snälla buke, tala förstånd med mig... Jag har träffat hästen med stort H :love: Jag är i Tyskland där jag jobbar som hästskötare på...
Svar
4
· Visningar
1 912
Senast: ASKAPLASKA
·
Hästmänniskan Jag vill veta lite hur ni tänker kring alla diplomerande utbildningar som finns i privat regi/företag. Hur vet man vilka som är seriösa...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: Zilla3
·
Ekonomi & Juridik Jag ska starta ridlekis och ska nu köpa in lite hjälmar, men jag har dålig koll på hur stora/små man egentligen ska köpa. Jag har...
Svar
18
· Visningar
5 892
Senast: Julienne
·
Ekonomi & Juridik Hej. Har googlat runt lite men hoppades att någon som kan detta kunde ge lite mera exakta svar, någon som kanske gjort det själv...
Svar
8
· Visningar
1 917
Senast: EmblaAsk
·
Ekonomi & Juridik Detta är något jag aldrig behövt göra. Förrän nu. Det jag undrar är hur man gör rent praktiskt. Vilka papper är det som ska skickas in...
Svar
10
· Visningar
1 676
Senast: Fiorano
·
L
Ekonomi & Juridik Har hamnat i en situation som är helt främmande för mig så därför vänder jag mig hit för tips och råd... Jag driver ett mindre...
Svar
10
· Visningar
2 755
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Jag har fått i uppgift att rida in en häst i sommar, som då kommer att stå på lösdrift hos mig. Är dipl. hästskötare och har en del...
Svar
12
· Visningar
2 837
Senast: _Amazing_
·
Anläggning Som rubriken lyder, får man inte ha höloft längre? Jag fick höra av en god vän att man inte får ha höloft/halmloft längre pga...
Svar
10
· Visningar
4 836
Senast: rebus
·
Anläggning Nu behöver jag hjälp, jag ska i sommar bygga om en del utav koladan till häststall. Problemet är att byggnaden har måtten 8,8 x 7,5 och...
Svar
11
· Visningar
5 965
Senast: Miaa
·
Anläggning Flyttar hem min häst till vår gård i i månadsskiftet då vi ska bygga stall under sommaren som blir inflyttningsklart till hösten. Vi...
Svar
2
· Visningar
4 767
Senast: Immer
·
Ekonomi & Juridik ...i en hästverksamhet kan se väldigt annorlunda ut beroende på var hon eller han jobbar. Det kan vara väldigt nära "kärnverksamheten"...
Svar
14
· Visningar
2 015
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Hur resonerar ni när ni med eget stall sätter era stallhyror? Vad ingår? Vad tycker ni hade varit en rimlig hyra för en box i...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: Narcissa
·
E
Hästmänniskan Har nyss hämtat min häst kraftigt avmagrad och full med sår från ett företag som tar emot hästar för helpension. Företaget hade fullt...
Svar
14
· Visningar
3 098
Senast: TIzzANO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka