Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Hästmänniskan Har bestämt mig för att sluta rida pga osämja i stallet och med mor min. Jag är 20 år och bor hemma(eftersom jag pluggar) hos min mor...
2
Svar
32
· Visningar
6 337
Senast: Praefatio
·
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Lovve
·
Ekonomi & Juridik Är mitt uppe i stallflytt och fick helt plötsligt ett alternativ till. Har ca ett dygn på mig att bestämma mig :crazy: HJÄLP! Stall...
Svar
17
· Visningar
2 271
Senast: Ninnurur
·
Anläggning En hypotetisk fundering slog mig idag - om man ska inreda stall på sin jordbruksfastighet och då med fyra boxar så behöver man ju inte...
Svar
15
· Visningar
1 889
Senast: lewellyn
·
S
Hästmänniskan Hej! Jag är ny här i hopp om lite råd ang. mina "plötsliga" planer på att köpa häst. För drygt ett år sedan såldes min...
Svar
14
· Visningar
2 108
Senast: Sammet
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! Såsmåningom hoppas jag ha ett par hästar, och jag vill gärna ha dem hemma. Det finns ett stall på tomten redan men det är inte...
Svar
10
· Visningar
1 917
Senast: Lilla_Lady
·
E
Hästmänniskan Hejsan, jag är en tjej på 18 år som har ett litet dilemma. Idag äger jag en häst som står på foder som avelssto, hon kan inte bli...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: Magiana
·
Ekonomi & Juridik Tillfället har dykt upp då jag har möjlighet att ha häst där jag kommer att arbeta och till mkt förmånligt pris. I stallhyran ingår...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 766
·
M
Ekonomi & Juridik Jag köpte en häst för ungefär exakt en månad sedan. Jag letade efter en genomsnäll skogsmulle och ägaren intygade att han var snäll och...
Svar
14
· Visningar
2 569
·
Hästmänniskan Min gammelhäst har nu 21år gammal börjat kännas lite ofräsch och det har fått mig att fundera i banorna att det här kan vara hans sista...
2
Svar
31
· Visningar
3 997
Senast: yennork
·
Ekonomi & Juridik Om man skaffar häst (köper eller tar en på foder), hur mycket pengar bör man ha undanstoppat som buffert för oförutsedda utgifter? Hur...
2
Svar
36
· Visningar
5 673
Senast: Totola
·
Ekonomi & Juridik Vad har ni för underlag i ridhusen, hur mycket och vad är det för botten? Vad tycker ni är sämst resp. bäst att ha?
Svar
1
· Visningar
1 539
Hästmänniskan När jag har stalltjänst så är det en självklarhet för mig att 1. vara noga med att hästen får rätt mat 2. Att ta bort ALLT bajs, ev...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 345
Senast: CK
·
T
Ekonomi & Juridik Vi har hamnat i ett dilemma... Vi hyr två boxar av en tjej som hyr ett stall med fem boxar. Hon har ett skrivet kontrakt likväl som...
Svar
15
· Visningar
3 515
Senast: Tinnietoy
·
Hästmänniskan Är det bara jag som får otroligt dåligt samvete om hästarna står inne 1 timme längre än vad de är vana vid? :o I veckorna så är det...
2
Svar
39
· Visningar
4 705
Senast: Dandylinn
·
Anläggning Många tråder här om hur man skall förbättra betet, men jag vill bli av med gräset! Drömmer om en hage som ser ut som en ÖKEN! :devil...
2
Svar
22
· Visningar
10 730
Senast: lady_vip
·
Anläggning Undrar om någon där ute har byggt stall och ridhus i ett? Har funderat på detta och undrar om man skulle spara in några pengar på detta...
2
Svar
21
· Visningar
11 251
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Min häst har blivit sjuk hos fodervärden. Avtalet är uppsagt pga sjukdomen hos hästen. Utgår i morgon. Jag som ägare vill ej ha en sjuk...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 997
Senast: skuggi
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver införskaffa mig en traktor och ska ha den till att ploga snö bl.a. Det får bli en riktigt gammal modell då jag har max 20...
2
Svar
27
· Visningar
4 088
Senast: kvandi
·
Hästmänniskan Har känt en längre tid att ridskolan där min (snart) 8åriga dotter rider inte riktigt "håller måttet". En hel lektion kan förflyta utan...
Svar
16
· Visningar
3 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka