Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

T
Ekonomi & Juridik hej! Jag undrar lite om det är någon som vet lite hur man ska gå till väga om man vill exportera häst från Sverige till USA. Det är...
Svar
7
· Visningar
5 785
Senast: kryddan
·
Hästmänniskan *visste inte vart jag skulle lägga tråden, så moderator får gärna flytta om den ligger fel* Har ju pågått många livliga diskussioner...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 026
F
  • Låst
Hästmänniskan Jag funderar på att skaffa häst men undrar då om kostnaderna, vad man behöver tänka på. Vilka kostnader blir det i månaden. Alltså...
Svar
5
· Visningar
1 898
Senast: mysko
·
Z
Ekonomi & Juridik Jag håller på att starta upp en mindre verksamhet med egen hingst och inackordering. Bokföring finns ju spaltmeter att läsa om men min...
Svar
4
· Visningar
1 567
Senast: sjoberga
·
L
Anläggning :love:Jag har tillsammans med min man fått chansen att för en riktigt billig peng ta över en gård av en gammal god vän till...
Svar
18
· Visningar
3 075
Senast: TinyWiny
·
Svar
0
· Visningar
99
Senast: et_flickan
·
Ekonomi & Juridik Ja som frågan är ovan. Kan man ta reda på detta? Har spekulant på en häst som enligt rykten sägs ha annat namn och djurförbud än det...
2 3
Svar
43
· Visningar
23 868
Senast: gylle
·
Gnägg Gold och jag på hopptävling- 120cm
Svar
0
· Visningar
104
Senast: marto
·
Hästmänniskan Jag rider på ridskola och har gjort sen jag var liten. Har just nu inte pengarna eller tiden som krävs till en egen häst, men någon gång...
2
Svar
39
· Visningar
6 117
Senast: palle
·
M
Ekonomi & Juridik Håller på med nya kontrakt, har basen färdig med vad som gäller. Men som vanligt är det en hel del som glömts bort. Har någon en bra...
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: Mynta2
·
Anläggning Jag ska bygga stall (förhoppningsvis inom 1 år) och ska inte gjuta platta. Tanken just nu är att jag ska bygga en ligghall för 2-3...
Svar
16
· Visningar
4 709
Senast: ZaNdRoRiA
·
Ekonomi & Juridik Jag blir snart tokig. Jag vet att jag har sett en artikel, uppsats, rapport eller liknande om hur mycket en ridskolehäst bör användas i...
Svar
4
· Visningar
3 258
Senast: lewellyn
·
Anläggning Vår sommarhage är rätt rejält blöt och sank på sina ställen. Det är inte så hästarna försvinner ner i ett bottenlöst hål, men det är...
Svar
18
· Visningar
7 213
Senast: sthu
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte en sadel via en nätbutik.(ny) När jag öppnade paketet ser jag att den inte alls är som jag förväntat mig. Jag ringer till...
2
Svar
31
· Visningar
4 070
Senast: ZaNdRoRiA
·
Ekonomi & Juridik Denna fråga är framför allt vänd till Bukefalister i Skåne. (iallafall första delen). Anser ni att det är så mkt tillväxt nu i området...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 268
Senast: Sammet
·
Hästmänniskan Hur många har gjort det? Vart har ni flyttat? Hur går man tillväga? Har de senaste dagarna börjat fundera lite, för skojs skull...
Svar
4
· Visningar
2 240
Senast: Lella
·
Hästmänniskan För att försöka dra det lite kort! Jag studerar i Helsingborg, tar examen mitten av juni. Har fått jobb i Malmö, och började...
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: Sickan
·
Ekonomi & Juridik Vi bedriver ett inackorderingsstall och vi har aldrig tidigare haft några problem med att få betalt. Men nu är det en som har stallat...
Svar
10
· Visningar
2 971
Senast: Siiiia
·
B
Anläggning Hej på er, Jag har ingen hästerfarenhet, men är påväg att skaffa ett hus där en av ekonomibyggnaderna innehåller stall med fyra...
Svar
14
· Visningar
3 030
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag hade min häst uppstallad på ett litet stall med tre boxar och en mindre box som var en blandning av spilta och box. Det var...
Svar
16
· Visningar
3 111
Senast: Rufss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama