Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Hästmänniskan Hej! Någon som läser till ridlärare på distans vid biologiska yrkeshögskolan i skara? Jag har planer på att söka och undrar om någon vet...
Svar
6
· Visningar
2 239
Senast: xDollyx
·
S
Hästmänniskan Om en privatperson säljer hästen till en näringsidkare, vilken lag gäller? Köp lagen eller konsumentköplagen? Finns ett bra kontrakt...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Ramona
·
W
Hästmänniskan Jag har tänkt att ta en islandshäst på foder för ev. senare köp. Jag undrar vem som bokar och står för veterinären vid besiktningen? jag...
Svar
11
· Visningar
1 621
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan För några år sedan lyckades min far med bedriften att köra in vår älskade stoll kombivändare i elstaketet den small in i en stolpe som...
Svar
5
· Visningar
1 996
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig an problemet eller OM det ens finns någonting att göra i efterhand. Jag köpte en 2,5åring som...
Svar
8
· Visningar
2 500
Senast: Zephira
·
Hästmänniskan Vi har ju högspänningsledningar/stolpar i vår vinterhage. Nu ska de äntligen grävas ner. Har ju pratat med de tidigare, ca 1 år sen...
Svar
9
· Visningar
2 173
Senast: bigganl
·
Anläggning Hej. Grannen hyr ut för sommarbete, de vill ta vatten och el från oss men vad kan man ta betalt? Skulle tippa på att deras hage är ca 6...
Svar
1
· Visningar
840
Hästmänniskan Blev det rätt forum? Eventuellt är vi spekulanter på ett hus. Det finns möjlighet att bygga för att ha häst, men hagutbudet är lite...
Svar
18
· Visningar
2 357
Ekonomi & Juridik Hjälp mig.. Köpte en häst för ett halvår sedan av en stor hästavels"anläggning"(företag).. Veterinär besiktning gjordes UA...
2
Svar
23
· Visningar
6 564
Senast: ch791022
·
Hästmänniskan Vet inte alls om jag lägger detta rätt.. Det är så att jag ska låna ut mitt sto till några som vill ta en fölunge efter henne. De...
Svar
1
· Visningar
1 545
Senast: Magica
·
Ekonomi & Juridik Jag stod inhyrd i ett stall i vintras och min häst skulle gå i egen hage då han är väldigt elaka mot andra hästar, vilket var helt ok...
Svar
8
· Visningar
2 059
Senast: Bejbie
·
Anläggning Hejsan Håller som bäst på att planera bygge av boxar, och funderar lite på hur man enklast går tillväga för att gjuta igen...
Svar
5
· Visningar
3 692
Senast: Buck
·
L
Hästmänniskan Har bestämt mig för att sluta rida pga osämja i stallet och med mor min. Jag är 20 år och bor hemma(eftersom jag pluggar) hos min mor...
2
Svar
32
· Visningar
6 337
Senast: Praefatio
·
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Lovve
·
Ekonomi & Juridik Är mitt uppe i stallflytt och fick helt plötsligt ett alternativ till. Har ca ett dygn på mig att bestämma mig :crazy: HJÄLP! Stall...
Svar
17
· Visningar
2 272
Senast: Ninnurur
·
Anläggning En hypotetisk fundering slog mig idag - om man ska inreda stall på sin jordbruksfastighet och då med fyra boxar så behöver man ju inte...
Svar
15
· Visningar
1 891
Senast: lewellyn
·
S
Hästmänniskan Hej! Jag är ny här i hopp om lite råd ang. mina "plötsliga" planer på att köpa häst. För drygt ett år sedan såldes min...
Svar
14
· Visningar
2 109
Senast: Sammet
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! Såsmåningom hoppas jag ha ett par hästar, och jag vill gärna ha dem hemma. Det finns ett stall på tomten redan men det är inte...
Svar
10
· Visningar
1 922
Senast: Lilla_Lady
·
E
Hästmänniskan Hejsan, jag är en tjej på 18 år som har ett litet dilemma. Idag äger jag en häst som står på foder som avelssto, hon kan inte bli...
Svar
2
· Visningar
1 307
Senast: Magiana
·
Ekonomi & Juridik Tillfället har dykt upp då jag har möjlighet att ha häst där jag kommer att arbeta och till mkt förmånligt pris. I stallhyran ingår...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 774
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar