Sluta rida :(

Sv: Sluta rida :(

Men. Jag står inför samma beslut som även inkluderar att sälja min häst, dock inte av samma skäl som du, men väl för att jag insett att jag är talanglös och en värdelös ryttare som aldrig kommer att göra varken mig själv eller andra glad. Har redan nu enorm ångest över hur jag ska klara mig utan det som varit mitt liv sedan 7-årsåldern, men jag tror att det smärtfriaste sättet är att hitta ett annat stort intresse.

Men hallå! Man behöver inte ha tonvis med talang för att ha häst! I så fall skulle hästantalet i Sverige minska drastiskt. :D Och att du inte gör andra glada är ju helt ointressant - hästeriet är för DIN skull, ingen annans. Det gäller att hitta sin nisch, vad tycker jag är roligt? Är det att åka islänning i skogen, träna dressyr på hög nivå, köra ponny eller hålla på medwestern?

Oavsett så spelar det ingen roll, om du som ryttare trivs bäst med att gå till fots med din häst i skogen fyra dagar i veckan, då är det vad du ska göra. Om du vill träna och tävla och utvecklas - gör det! På din nivå, ingen annans.

Tack för alla svar de va precis de jag behövde höra, komma in i verkligheten och växa upp lite till..

Har nästan löst de nu och vi har kommit fram till en lösning som kanske inte passar alla men den duger.

En sak ville jag bara säga och de är att hästarna är var iallafall mitt största intresse, jag har betalat hälften av mina 2 "egna hästar" själv samt deras utrustning. Ända sen jag var 14 betalat fodret åt hästarna. Sen är jag jäkligt lycklig lottad som alltid har haft fri uppstallning och en mamma som kör runt på en. Men de här handlar inte om vem som betalar vad elr vem som står som ägare på pappret.

De viktigaste är i mitt fall att vi kommit fram till lösningen. Och även om
Man inte blir glad över att få höra att jag är bortskämd och har en tråkig attityd så är de också sanningar. Jag kan bara ändra på mig själv och de ska jag verkligen försöka göra:)

Skönt att det verkar lösa sig! Det är ju en viktig bit av att bli vuxen - att lära sig att lösa konflikter och att jämka samman viljor för att få saker att fungera! :)

Härligt med någon som faktiskt tar åt sig av vad folk skriver, även om det svider att höra. Vet inte hur många gånger vi haft folk här på forumet som blivit helt vansinniga och fått psykbryt av att höra det du fått höra, gått till motattack och kallat folk för både det ena och det andra. En stor del av att bli vuxen är att vara så pass mogen att man kan ta kritik, om än svidande, utan att börja käfta emot som en 5-åring.

Jag kan bara ändra på mig själv och de ska jag verkligen försöka göra:)

:bow::bow::bow: Till dig. Du är på god väg att bli vuxen nu med ditt nya resonemang. Hoppas att du och din mamma snart känner er hemma i era nya roller i eran nya relation där båda är vuxna. Allting blir så mycket enklare då.

Wow! Nu visar du ju verkligen något helt annat än från början! Vad glad jag blir! Vad duktig du har varit!

Jag är faktiskt imponerad av att du tar åt dig vad vi, en massa tanter i troligen ungefär din mammas ålder, flera av oss, skriver. Och att du kan använda det konstruktivt i ditt liv.

Tack för alla svar de va precis de jag behövde höra, komma in i verkligheten och växa upp lite till..

Har nästan löst de nu och vi har kommit fram till en lösning som kanske inte passar alla men den duger.

En sak ville jag bara säga och de är att hästarna är var iallafall mitt största intresse, jag har betalat hälften av mina 2 "egna hästar" själv samt deras utrustning. Ända sen jag var 14 betalat fodret åt hästarna. Sen är jag jäkligt lycklig lottad som alltid har haft fri uppstallning och en mamma som kör runt på en. Men de här handlar inte om vem som betalar vad elr vem som står som ägare på pappret.

De viktigaste är i mitt fall att vi kommit fram till lösningen. Och även om
Man inte blir glad över att få höra att jag är bortskämd och har en tråkig attityd så är de också sanningar. Jag kan bara ändra på mig själv och de ska jag verkligen försöka göra:)

Lycka till med allt och hoppas att allt löser sig!!!!:):)

Huvudinlägget:
Jag framförde också att de kanske var dags för mig att sluta vara i stallet om de skulle bli bråk hela tiden, de jag fick som svar va "va bra".
de som får mig att bli ledsen och få mig att sluta rida är att hon tycker att de är BRA att jag lägger av med mitt största intresse. Jag tror att ingen vill höra de.

Som du själv skrivit... DU framförde att du kanske borde sluta vara i stallet. Du säger vidare att du egentligen inte alls vill sluta vara i stallet, att hästarna betyder "allt" för dig? Varför sade du då så till din mamma? Ville du testa hennes reaktioner? Låter som att ditt försök att pressa din moder till att agera så som du önskat misslyckades. Din mor sa väl knappast att din ridning sög, utan gav dig bara medhåll till DITT förslag att sluta vara i stallet.

Hur vill du ha det?

Huvudinlägget:
Jag framförde också att de kanske var dags för mig att sluta vara i stallet om de skulle bli bråk hela tiden, de jag fick som svar va "va bra".
de som får mig att bli ledsen och få mig att sluta rida är att hon tycker att de är BRA att jag lägger av med mitt största intresse. Jag tror att ingen vill höra de.

Det låter som att det är DU som tycker du ska sluta med hästarna, inte modern.

Edit: Såg att ni löst det. :bow:

Starkt av dig att ta till dig den hårda (men rättvisa) kritik som gavs dig här. Det tycker jag tyder på stor mognad! Fortsätt med den ödmjukheten så kommer du att komma långt i livet.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 871
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: Zpunk
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka