Återköp av häst..

Sv: Återköp av häst..

Jag kommer också ihåg den artikeln, men har bestämt för mig att underlaget inte gjordes på fullt friska hästar.

Men om jag inte snedseglar nu så gjordes undersökningen på en stor del fullblod, den här rasen har en disposition för just KS. Gjorde man samma underökning på spatt och använde sig av bara islänningar så skulle resultatet med säkerhet inte vara representativt för alla raser/hästar.

Jag har hållit på med islandshäst i 25 år nu, faktum är att under den tiden så har jag bara varit med om 2 hästar som haft just KS och jag vågar påstå utan att överdriva att jag haft kontakt med åtminstone 1000-1200 hästar.

Senast ändrad:

Urvalet är extremt viktigt, om det är en undersökning gjord på mestadels fullblod som dessutom redan har ryggproblem så är det inte någon rättvis siffra för hela populationen utan endast just för gruppen som undersökts. Man ska vara försiktig med att uppgifter, det kan lätt bli en "sanning" som inte innehåller så värst mycket substans.

Det stämmer nog att det kan vara använt fullblod enbart, för det ringer en liten klocka när jag hörde det. Som sagt man kommer ju inte ihåg det så detaljerat när det är så länge sedan.
Det enda jag är i stort sett säker på är siffran 7/10 och att det var symtomfria hästar, för minns att jag reagerade väldigt mycket på just det faktumet.

/Camilla

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 904
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har gjort ett hästköp som jag skulle vilja ha input kring. I väldigt korta drag ser historien ut så här: Hästen köptes av...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 852
Senast: Lobelia
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka