Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Hästmänniskan
Jag har fått erbjudande om att rida en kompis häst ett par dagar i veckan men jag är tveksam eftersom det är en bit att åka. Kommer ta...
Ekonomi & Juridik
Vet inte om detta är rätt forum men moderator får väl flytta tråden annars...
Ni som sysslar med tillridning/försäljning för kunds...
Hästmänniskan
Någon som har eget stall men ändå valt att ha hästen uppstallad någon annanstans? Varför? Vad gör ni med erat eget stall? Hur mycket mer...
Hästmänniskan
Vi har en längre tid börjat fundera på att skaffa annan gård med lite mer mark och större boningshus. Efter att ha bott i snart 20 år på...
Ekonomi & Juridik
Jag har en jordbruksfastighet och grannens barn ska bygga hus på en gammal sommarstugetomt intill min gård. Nu har vi fått papper från...
Ekonomi & Juridik
Min syster har börjat jobba som travhästskötare och jag får höra en hel del. Trodde travsidan var mer seriös med sina anställda, men jag...
Ekonomi & Juridik
Jag har hästarna i enskild firma, där även lite andra saker ingår så att det hela går runt.
Av olika skäl kommer jag inte dra in några...
Ekonomi & Juridik
Hej!
Jag undrar hur man ska gå tillväga för att få tag i så billigt spån som möjligt?
Har funderat på om det verkligen är billigare...
Hästmänniskan
Jag har sådan fruktansvärd ångest, min älskade treårige travare Hälge, som jag o min dotter såg födas, nödslaktades igår då hans tarmar...
Ekonomi & Juridik
Om jag köper en sadel av privatperson till verksamheten så kan jag ju inte dra moms. Men om jag sen säljer den, ska jag lägga på 25%...
Hästmänniskan Ponnysar är ofta fräscha långt upp i åldern och är eftertraktade även då på ett annat sätt än storhästar. 50-80 skulle jag säga att du...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.