Sv: Tankar om drömgården.
KL
EJ tillåtet att erbjuda sina egna eller andras gårdar.
MVH
moderator
mysko
Jag fiskar inte heller efter reella erbjudanden utan tråden är mer ett uttryck för tankar om och kring en egen drömgård. Vissa verkar tro att jag ska köpa nåt nytt typ nu med en gång, helst igår. Så är det inte det är snarare fröet till att något måste hända snart som har börjat gro.
Vi har alltså kommit så pass långt att vi har börjat formulera lite lätt vad det är vi vill ha och lite smått titta på hemnet. Kanske köra förbi gårdar som verkar intressanta för att reka omgivningar. Vi har inte ens kommit så långt att vi kontaktat mäklare för att skärskåda något objekt närmare i sömmarna.
Så allting är väldigt luddigt ännu. Det är ju heller inte så att vi kan lägga upp 2,5-3 miljoner på bordet heller sådär rakt av. Det är kanske tur det för då hade vi ju kunnat hamna i impulsköpsfällan.
Just nu är det tankar, drömmar, planering. Många saker som ska klaffa både när det gäller boende och annat.
Som det är nu så har vi visserligen en gård som inte riktigt passar till 100 % MEN vi bor ju ändå hyfsat bra här, så vi sitter ju inte direkt i sjön. Det finns tak över huvudet och vinterhagar och utmärkta sommarbeten hyr vi ca 15 minuter med bil bort av en annan bukefalist. ( Bukevärlden är bra till mycket minsann
).
Vår lilla vita trelängade gård ( som om den hade haft halmtak nästan hade sett ut som en av Ilon Wiklands illustrationer till bröderna Lejonhjärta) är ju egentligen rätt så gemytlig. Hade den haft ett större kök, ett större vardagsrum och två mindre rum till som kunde varit gästrum och hobbyrum ( Jag syr och jobbar med läder mycket som hobby) så hade bostadshuset varit perfekt. Och hade en större del av stallet haft godkänd takhöjd för hästar hade det varit ännu bättre. ( Nu har jag minigrisarna och lite smådjur i låga stalldelen). Ja och sen -hade tomten varit 1-2 hektar till och stora vägen legat 120 meter bort istället för ca 60 ja då hade vi aldrig övervägt en flytt ens. Hade vi haft större tomt hade vi ju kunnat bygga till det som vi ville ha i byggnadsväg, men mark kan man ju inte bygga.
Ja vi får väl se vad som händer......